۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
وزارت نیرو از شهرک های صنعتی حمایت کند | صنایع سمنان نیازمند آب هستند
مدیرعامل شهرک های صنعتی سمنان در گفتگو با بازار:

وزارت نیرو از شهرک های صنعتی حمایت کند | صنایع سمنان نیازمند آب هستند

سمنان- باقری، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سمنان خواستار حمایت وزارت نیرو از شهرک های صنعتی استان در زمینه تامین آب شد و گفت: مشکلات عدیده ای در زمینه کم آبی برای صنایع پدید آمده است.

محمدرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه وزارت نیرو در زمینه تامین آب مورد نیاز صنایع استان سمنان به خصوص صنایع مستقر در شهرک های صنعتی با دیده حمایت، ورود کند، ابراز کرد: کمبود آب عمده مشکل صنایع استان است.

وی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات ما برای وزارت نیرو که در نشست مشورتی مدیران صنایع و شهرک های صنعتی استان سمنان با استاندار نیز مطرح شد، ایجاد دستورالعمل از سوی وزارتخانه با هدف حمایت از صنایع است، افزود: وزارت نیرو باید با توجه به وضعیت آبی هر استان یک دستورالعمل را صادر و نگاه حمایتی و مثبتی را نیز نسبت به صنایع داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه ابلاغ این نوع دستورالعمل ها که در آن شرایط هر استان نیز لحاظ شده باشد، می تواند به واحد های صنعتی کمک کند، ابراز کرد: تا آن زمان اما ما در استان سمنان دست روی دست نگذاشته و در زمینه تامین آب مورد نیاز صنایع اقداماتی را صورت داده ایم.

باقری با بیان اینکه افزایش ۱۴۵ لیتر بر ثانیه به منابع آبی شهرک‌های صنعتی استان سمنان طی سال گذشته از جمله این اقدامات است، گفت: امسال نیز ۳۰۰ لیتر بر ثانیه منابع آبی قابل انتقال به شهرک‌ها و نواحی صنعتی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه صنایع استان سمنان با مشکل کم آبی روبرو است، بیان کرد: یکی از نکاتی که ما اعتقاد داریم در استان باید به آن ورود و آن را به نوعی اصلاح کرد قانون کاربری چاه های آب به خصوص کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه در زمینه تغییر کاربری چاه‌های کشاورزی به صنعت درخواست می‌شود موارد قانونی موجود به نفع شهرک‌های صنعتی به منظور تامین آب واحدهای صنعتی بازنگری و اصلاح شود، گفت: این اقدام می تواند به صنایع استان کمک خوبی کند.

کد خبر: ۲۳۱٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha