۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
۶۶۰ محصول دانش بنیان در مازندران تولید می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران:

۶۶۰ محصول دانش بنیان در مازندران تولید می شود

ساری- خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: شمار محصولات دانش بنیان در استان از ۵۵۰ محصول به ۶۶۰ فقره رسیده است.

حسن خیریان پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان این که شرکت‌های دانش بنیان نیز در ارتقای بهره‌وری و کیفیت در استان اثرگذار خواهد بود، گفت در ابتدای امسال ۹۴ شرکت دانش بنیان در استان وجود داشت و در پایان سال قبل تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱۲۰ شرکت افزایش یافت.

وی تعداد محصولات شرکت‌های دانش بنیان را در ابتدای سال قبل ۵۵۰ محصول ذکر کرد و گفت: این میزان به ۶۶۰ محصول افزایش یافته است.

وی با بیان این که امسال سهمیه اشتغال استان ۴۹ هزار شغل است،گفت: سال گذشته ۵۳ هزار اشتغال سهمیه استان بود که ۶۴ هزار اشتغال محقق شد و رشد ۱۱۸ درصدی داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان که مازندران بیشترین ساحل را حدود ۴۸۰ کیلومتر داراست گفت: سه بندر از جمله بندر امیرآباد در استان وجود دارد که در کریدور شمارل جنوب می‌تواند نقش آفرین باشد.

وی گفت: در حوزه سال دریا در حوزه گردشگری اسکله‌های چند منظوره تفریحی گردشگری و شیلاتی پیش بینی شد و پرورش ماهی در قفس و توسعه پرورش ماهیان خاویاری با بهره‌گیری از ظرفیت آب دریا طراحی شد و می‌توانیم با کشتی‌های تفریحی و کشتی‌های کروز رونق مناسبی را در اقتصاد استان شاهد باشیم.

خیریان پور توسعه صادرات مراودات با کشورهای حاشیه دریای خزر و اورراسیا را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد.

کد خبر: ۲۳۱٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha