۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
بیمه رانندگان به عنوان مشاغل سخت و زیان آور در مجلس در حال پیگیری است
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

بیمه رانندگان به عنوان مشاغل سخت و زیان آور در مجلس در حال پیگیری است

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: بیمه رانندگان به عنوان مشاغل سخت وزیان آور درکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح و درحال پیگیری است.

به گزارش بازار، داریوش امانی، رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه ۸۵ درصد حمل بار و مسافر کشور از مسیر جاده‌ها صورت می‌گیرد، گفت: بیمه رانندگان به بیمه رانندگان به عنوان مشاغل سخت و زیان آور در مجلس در حال پیگیری استعنوان مشاغل سخت وزیان آور درکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح و درحال پیگیری است.

وی افزود: با توجه به اینکه قانون مشاغل سخت و زیان آور کلی است، برای تغییر برخی از مفاد آن با کمیسیون اجتماعی مجلس نامه نگاری و مکاتباتی انجام شده است.

امانی با اعلام اینکه هم اکنون فعالیت رانندگان شهری (تاکسیرانی) به عنوان مشاغل سخت و زیان آور شناخته شده است، گفت:، اما تاکنون رانندگان برون شهری (باری و مسافربری) شامل این قانون نشدند.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، همچنین تاکید کرد: بیمه تکمیلی بازنشستگان جاده‌ای (بار و مسافربری) در حال پیگیری است.

امانی همچنین از موافقت کمیته رفاهی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با افزایش حقوق راهداران خبرداد وگفت: احتمالا این افزایش از پایان تیر امسال اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرازی اکنون رانندگانی که دارای کارت هوشمند هستند از مزایای ۵۰ درصد یارانه پرداخت بیمه بهره‌مند هستند.

کد خبر: ۲۳۱٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha