۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
۲‌هزار نفر در مرحله اول اقدام ملی مسکن قزوین ثبت‌نام کردند
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین:

۲‌هزار نفر در مرحله اول اقدام ملی مسکن قزوین ثبت‌نام کردند

قزوین- مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: در اجرای طرح ملی اقدام مسکن در مرحله اول دو هزار و ۹۴۵ نفر از متقاضیان در مناطق مختلف استان ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی قزوین، ابراهیم مبارک قدم اظهار داشت: تأمین سرپناه از مهمترین دغدغه‌های مردم و دولت‌ها است و در هر زمان طرح‌هایی برای رفع نیازهای مردم اجرا شده است.

وی بیان کرد: طرح مسکن مهر از جمله کارهایی بود که توانست جمع زیادی از مردم را خانه دار کند که تعهد ما در این موضوع ۳۸ هزار و ۴۰۰ واحد است که جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر در ناحیه شهری مهرگان سکونت کرده‌اند.

پایش متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین تصریح کرد: تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی در طرح مسکن مهر هزینه‌های سنگینی داشته و بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مبارک قدم یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ میلیارد تومان برای خدمات رسانی و انجام امور عمرانی و زیربنایی در ناحیه شهری مهرگان هزینه شد و امسال این میزان تا سه برابر افزایش یافته و به ۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن پس از ثبت نام، فرآیند پایش متقاضیان و راستی آزمایی داشتن شرایط دریافت انجام می‌شود تا عدالت اجرا شود.

شناسایی زمین‌های مناسب برای اجرای طرح اقدام ملی
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین اظهار داشت: در اجرای اقدام طرح ملی در کشور قرار است ۴۰۰ هزار واحد و در استان ۱۰ هزار واحد سهمیه تعیین شده است.

مبارک قدم گفت: در مرحله اول در استان یک هزار و ۹۴۵ نفر ثبت نام کردند و در مرحله دوم شش هزار و ۸۹۷ نفر که در قزوین ۴۳۰ واحد به سپاه، ۵۹۲ واحد در قالب تفاهم نامه به بنیاد مسکن، ۱۹۲ واحد به تعاونی مسکن بویین زهرا، ۲۵۴ واحد برای اقشار ویژه در شهرک مهرگان و ۵۰۸ واحد در بافت فرسوده اختصاص یافته است.

وی با یادآوری اینکه از مجموع ۹ هزار و ۴۸۱ واحد اقدام ملی تعداد پنج هزار و ۶۹۳ واحد برنامه ریزی شده که سه هزار و ۷۸۸ واحد نیازمند بررسی است، گفت: با شناسایی زمین‌های مناسب برای اجرای طرح اقدام ملی امیدواریم بخشی از نیازهای شهروندان بدون خانه را پاسخگو باشیم.

کد خبر: ۲۳٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha