۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
کارخانه نوآوری صنایع دریایی در چابهار احداث شود
فعال حوزه آبزی پروری:

کارخانه نوآوری صنایع دریایی در چابهار احداث شود

چابهار- ساعدی، فعال بخش  آبزی پروری گفت: کارخانه نوآوری صنایع دریایی به عنوان  پیش نیاز  اقتصاد دریا محور در چابهار احداث شود.

حسین ساعدی در گفت و گو با خبرنگار بازار با تاکید بر راه اندازی کارخانه نو آوری صنایع دریایی در چابهار، اظهار داشت: راه اندازی مراکز رشد و نوآوری در حوزه دریا یکی از راه ‌های ثروت آفرینی در منطقه است.

فعال حوزه آبزی پروری با بیان اینکه در بخش زیست‌ فناوری دریایی عقب هستیم و از ظرفیت طلای سبز استفاده نکردیم، گفت: این در حالی است که قدرت های اقتصادی منطقه با به ‌کارگیری از این ‌گونه آبی، نیازهای فناورانه خود را برطرف کرده و محصولات نوینی از جلبک ‌های دریایی را وارد بازار می کنند.

وی تصریح کرد: بدون شک، صنایعی مانند نفت، گاز، پتروشیمی و مهندسی دریایی هم از طریق راه اندازی کارخانه نوآوری در منطقه به شکوفایی می رسد.

فعال بخش آبزی پروری، گفت: اصلاح نژاد آبزیان، پرورش جلبک و میکرو جلبک، تولید سوخت زیستی، افزایش تولید محصولات دریایی و تولید ژلاتین از ضایعات آبزیان از جمله ظرفیت هایی هستند که باید مورد بهره برداری قرار گیرند.

ساعدی افزود: استفاده بهینه از مواد اولیه سهل الوصول و ارزان یعنی ضایعات شیلاتی و تولید ژلاتین از آن ها سبب خودکفایی کشور و کاهش واردات ژلاتین می شود.

کد خبر: ۲۳۱٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha