۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
رکود اقتصادی در آمریکا خیلی دور نیست
وزیر خزانه‌داری آمریکا:

رکود اقتصادی در آمریکا خیلی دور نیست

یلن، وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داده که هنوز هم نمی‌توان رکود اقتصادی ایالات متحده را رد کرد.

به گزارش بازار، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده هشدار داد که اقتصاد این کشورهمچنان در معرض خطر رکود است و در عین حال از افزایش مداوم تورم ابراز نگرانی کرده است. وی در مصاحبه‌ای گفت که متوسط رشد مناسب و طبیعی است.

یلن با اشاره به رکود بالقوه پس از گزارش مشاغل ماه ژوئن که ضعیف‌ترین رکود از ماه دسامبر ۲۰۲۰ بود و نشان داد که اقتصاد ایالات متحده نسبت به ماه‌های گذشته مشاغل کمتری اضافه می‌کند، گفت: وضعیت رکود کاملاً حذف نشده است. آمارهای منتشر شده وزارت کار در هفته گذشته نشان داد که اقتصاد ایالات متحده در ماه ژوئن ۲۰۹ هزار شغل ایجاد کرده است. نرخ بیکاری اندکی از ۳.۷ درصد در ماه می‌ به ۳.۶ درصد در ماه ژوئن کاهش یافت.

وزیر خزانه داری خاطرنشان کرد: اگرچه تورم شروع به کاهش کرده، اما پس از افزایش ۴ درصدی قیمت‌ها در ماه می‌ نسبت به مدت مشابه سال قبل، دو برابر هدف ۲ درصدی فدرال رزرو آمریکا، همچنان بالا بود. یلن گفت: اقتصاد سالم، بازار کار عالی، تورم بسیار بالا و نگرانی مردم آمریکا را داریم، اما به مرور زمان کاهش می‌یابد.

ماه‌هاست که فدرال رزرو تلاش کرده تا با افزایش نرخ بهره به بالاترین سطح در دهه‌های اخیر، تورم را مهار کند که رشد اقتصادی را کند کرده و ترس از رکود را برانگیخته است. ماه گذشته، این بانک مرکزی تصمیم گرفت که نرخ بهره را بیشتر افزایش ندهد، اما نشان داد که افزایش بیشتر نرخ در سال جاری امکان پذیر است و هفته گذشته گفت که رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۳ کاملا محتمل است، اما احتمال دارد که عمیق یا طولانی نباشد.

کد خبر: ۲۳۱٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha