۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
۶۵۰ میلیون یورو، هزینه ناشی از ناآرامی‌های فرانسه

۶۵۰ میلیون یورو، هزینه ناشی از ناآرامی‌های فرانسه

به نظر می‌رسد هزینه اعتراضات اخیر فرانسه بسیار سنگین‌تر از صورتحساب حوادثی است که در شب ۲۷ اکتبر ۲۰۰۵ رخ داد.

به گزارش بازار، شرکت‌های بیمه در فرانسه اعلام کردند صورت حسابی را که برای جبران خسارات ناشی از اعتراضات به راه افتاده در این کشور - دو هفته پیش در پی قتل جوانی به نام نائل توسط پلیس - پرداخت می‌کنند، به مبلغ ۶۵۰ میلیون یورو است.

فلورانس لوستمان، رئیس فدراسیون بیمه‌گران فرانسوی «فرانس سورور» در بیانیه‌ای گفت: حدود ۹۰ درصد از این «هزینه (..) مربوط به ۳۹۰۰ دارایی‌های اختصاصی و اموال جامعه است که تحت تأثیر «شورش‌ها» قرار گرفته‌اند.

در مورد درصد باقیمانده (تقریباً ۱۰ ٪)، عمدتاً مربوط به خسارات وارده به افرادی است که خودروهای آن‌ها به شدت آسیب دیده است.

هفته گذشته فدراسیون این هزینه‌ها را کمتر از نصف مبلغ کنونی (۲۸۰ میلیون یورو) برآورد کرد.

این اتحادیه ۱۱۳۰۰ ادعای مربوط به خسارات ناشی از تظاهرات یک هفته‌ای را که با کشته شدن نائل ۱۷ ساله در جریان بازرسی ترافیکی در نانتر در غرب پاریس آغاز شد، شمارش کرد.

جفروی رودی بزیو، رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه "مدیو" اعلام کرد که هنوز برای ارائه رقم دقیق خیلی زود است، اما آنچه مسلم است این خسارت بدون اینکه عواقب آن بر بخش گردشگری محاسبه شود، بیش از یک میلیارد یورو است.

به نظر می‌رسد هزینه اعتراضات اخیر بسیار سنگین‌تر از صورتحساب حوادثی است که در شب ۲۷ اکتبر ۲۰۰۵ رخ داد که طی آن دو مرد جوان که در ایستگاه برق در حالی که از پلیس مخفی شده بودند دچار برق گرفتگی شده و جان باختند.

کد خبر: ۲۳۱٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha