هوش مصنوعی کیفیت کار را تقویت کرده است

هوش مصنوعی کیفیت کار را تقویت کرده است

هوش مصنوعی تاثیر قابل توجهی بر بازار کار خواهد داشت و بر کیفیت مشاغل تاثیرگذار بوده است.

به گزارش بازار، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی با استناد به نتایج مطالعه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد هوش مصنوعی بدون شک تاثیر قابل‌توجهی بر بازار کار خواهد داشت، اما تاکنون بیشتر بر کیفیت مشاغل و نه کمیت آنها تاثیرگذار بوده است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در گزارش «چشم انداز اشتغال ۲۰۲۳»، ابهامات شدید مربوط به تاثیرات فعلی و به ویژه آتی هوش مصنوعی بر اشتغال را برجسته و خاطرنشان کرده است که این فناوری نوین تقریبا بر تمام بخش‌های بازار کار و همه حرفه‌ها تاثیر خواهد گذاشت و سرعت پیشرفت‌های حاصل شده در این زمینه بی سابقه است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در گزارش خود افزود با توجه به نتایج مطالعات صورت گرفته در این زمینه، شواهد کمی از تاثیرات منفی قابل توجه هوش مصنوعی بر اشتغال و بازار کار وجود دارد. طبق همین گزارش، تاثیرات منفی احتمالی ممکن است در درازمدت نمایان شوند.

این سازمان در گزارش خود افزوده است تاکنون مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته حکایت از آن دارد که هوش مصنوعی عمدتا بر کیفیت مشاغل و نه کمیت آنها تاثیر می‌گذارد.

در همین گزارش آمده است: کارگران و کارفرمایان می‌گویند هوش مصنوعی می‌تواند کارهای خسته‌کننده و خطرناک را کاهش دهد، انگیزه کارگران و ایمنی فیزیکی در محیط کار را بهبود بخشد. با این حال، استفاده از این فناوری هم بدون خطر نیست.

کد خبر: ۲۳۰٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha