۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
تشکیل نخستین تعاونی آزادکاری در کشور
معاون امور تعاون وزارت کار خبر داد

تشکیل نخستین تعاونی آزادکاری در کشور

مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل نخستین تعاونی آزادکاری در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شکل‌گیری نخستین تعاونی آزادکاری (فریلنسر) در کشور گفت: در دو ماه گذشته شاهد تشکیل نخستین تعاونی فریلنسر با عضویت ۴۰۰ فریلنسر در سراسر کشور بودیم.

مهدی مسکنی افزود: ظرفیت برای تشکیل این نوع تعاونی‌ها در کشور وجود دارد و جوانان می‌توانند به ادارات‌کل تعاون استان‌ها مراجعه کنند تا با تسهیل‌گیری شاهد رشد در این حوزه باشیم.

وی با بیان این‌که «فریلنسینگ» در لغت به معنای آزادکاری است، تصریح کرد: فریلنسر به شخصی گفته می‌شود که خود اشتغال بوده و لزوماً تعهد بلندمدتی به شرکت یا مجموعه‌ای خاص ندارد.

مسکنی افزود: زمان کاری فریلنسرها با خودشان است و در هر موقع از روز که تمایل داشته باشند می‌توانند همزمان برای چند کارفرما کار و از مهارت‌های مختلف خود برای کسب درآمد استفاده کنند.

وی گفت: این افراد آزادکار مثلاً به‌عنوان نویسنده، طراح مستقل، گرافیست، هنرپیشه، برنامه‌نویس مستقل و هر شغل آزاد و مستقلی هستند که می‌توانند بدون وابستگی به شخص یا سازمان دیگری فعالیت داشته باشند و خدمات خود را با دریافت هزینه ارائه دهند و تعهدات بلندمدت به شخص یا شرکتی ندارند.

مسکنی با تأکید بر توسعه کمی و کیفی تعاونی‌های دانش‌آموزی، تصریح کرد: وزارت تعاون طی دو سال گذشته گام‌های مؤثری برای اشتغال جوانان و نوجوانان برداشته و بعد از ۵۱ سال قانون تشخیص شخصیت حقوقی تعاونی‌های دانش‌آموزی مصوب شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال می‌توانند شخصیت‌های حقوقی خود را در این تعاونی تشکیل دهند.

وی با بیان این‌که تعاونی‌های دانشجویی نیز به صورت آزمایشی در استان کرمانشاه شکل گرفته است، ابراز امیدواری کرد که تعاونی‌های دانشجویی تا پایان شهریور امسال در سایر استان‌ها هم شکل بگیرد.

مسکنی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۱۰۱ تعاونی فعال دانش‌بنیان در سطح کشور وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد.

کد خبر: ۲۳۰٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha