۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
کرواسی آماده برقراری و تقویت ارتباطات تجاری با ایران
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

کرواسی آماده برقراری و تقویت ارتباطات تجاری با ایران

اصفهان - اشتامبوک؛ سفیر کرواسی در ایران از آمادگی این کشور برای برقراری و تقویت ارتباطات تجاری، فرهنگی و دیپلماسی با ایران خبر داد.

دراگو اشتامبوک، سفیر کرواسی در ایران، در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل با موضوع نقش تشکل‌های اقتصادی در دیپلماسی تجاری، در گفت‌وگو با بازار با بیان اینکه ایران اولین کشور آسیایی بود که استقلال کرواسی را به رسمیت شناخت، اظهار کرد: این دو کشور با یکدیگر دوست هستند و بنابراین کرواسی از کمک‌های ایران تشکر می‌کند. این در حالی است که کرواسی از یک نام قدیمی ایران «کرووات» تشکیل شده است.

وی افزود: کرواسی همانند ایران بخشی از تحریم‌های بین‌المللی را در بر دارد؛ ما علاقه‌مند هستیم که جوامع اقتصادی خود را در کنار هم گرد آوریم و برای این کار اتاق بازرگانی کرواسی پذیرای ایرانیان است؛ باید توجه داشت که کرواسی کشوری کوچک، اما استراتژیک است و افراد مشهوری نظیر نیکولاس تسلا در آن پا به جهان گذاشته‌اند.

سفیر کرواسی در ایران با بیان اینکه از نظر دارویی بهترین آنتی‌بیوتیک دنیا در این کشور تولید می‌شود، بیان کرد: به علاوه سریع‌ترین خودروهای دنیا نیز در این کشور تولید می‌شود و ما در این موضوعات می‌توانیم به ایران کمک کنیم.

وی ادامه داد: فضای ارتباطی ما با ایران باز است و هر کمکی بتوانیم انجام خواهیم داد؛ به علاوه این کشور ظرفیت‌های بسیاری هم در زمینه توریسم و گردشگری در اختیار دارد و ما احترام بسیار زیادی برای مردم ایران قائل هستیم.

اشتامبوک گفت: مردم ایران بسیار باهوش هستند و آینده روشنی در پیش دارند و ما امیدواریم بتوانیم به زودی روابط تجاری، فرهنگی و دیپلماسی خود را با ایران برقرار کنیم.

گفتنی است دومین روز نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل با حضور سفیران کشورهای کره جنوبی، اتریش، کرواسی، مالزی، بولیوی، ونزوئلا، فیلیپین، فنلاند، رومان، تاجیکستان و روسیه و همچنین جمعی از اعضای هیئت نمایندگان و فعالین اقتصادی، در سالن نصف جهان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

کد خبر: ۲۳۰٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha