۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
احیاء صنعت و رونق اقتصاد با استفاده از توان علمی و دانشگاهی
عضو هیات علمی دانشگاه تهران مطرح کرد

احیاء صنعت و رونق اقتصاد با استفاده از توان علمی و دانشگاهی

ابیاک، عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: احیای واحدهای تولیدی و اقتصادی با پشتوانه علمی و دانشگاهی، رونق و تقویت اقتصادی را به دنبال دارد.

به گزارش بازار، رضا ابیاک گفت: فرایند احیای واحدهای تولیدی و اقتصادی فرایندی علمی و عملیاتی است که در کشور ما متاسفانه به این موضوع فقط از جنبه عملیاتی نگاه شده که برگزاری دوره‌های تخصصی علمی - آموزشی با پشتوانه‌های دانشگاهی، نتایج خوبی را در این صنعت رقم می‌زند.

وی افزود: با توجه به نیاز صنعت احیا به نگاه علمی و دانشگاهی، احیاگران که نسل جوانی هستند با شرکت در دوره‌های آموزشی تخصصی در این زمینه به طور کامل با فرایند احیا آشنا می‌شوند و می‌توانند حجم زیادی از واحدهای غیر فعال اقتصادی و واحدهای فعالی را که به صورت غیر فعال و نیمه راکد درآمده‌اند به چرخه اقتصادی برگردانند.

به گفته ابیاک صنعت احیا در کشور کمی مغفول مانده و احیاگر به عنوان عنصری اضافه در صنعت و چرخه اقتصادی دیده می‌شود، اما با نگاه علمی و برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی که به همت نهضت احیای واحدهای تولیدی برگزار می‌شود احیاگر متوجه نقش کلیدی خود در این چرخه می‌شود که نتیجه آن بهبود شرایط اقتصادی است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد:نکته حائز اهمیت در این زمینه، فعالیت‌های احیا و مشاوره احیا، فعالیتی چند وجهی و میان رشته‌ای است که ستاد نهضت احیا و سازمان‌های تابعه با برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی برای احیاگران، بر همه جوانب و حوزه‌های مختلف این صنعت مسلط می‌شوند.

وی گفت: دوره‌های دو ساله آموزش تخصصی کامل برای احیاگران از ماه آینده برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در این دوره مدارک رسمی از وزارت علوم دریافت می‌کنند.

کد خبر: ۲۳۰٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha