۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
گسترش بیمه صندوق بازنشستگی کشوری

گسترش بیمه صندوق بازنشستگی کشوری

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش ۵۰ درصدی پوشش بیمه‌های تکمیلی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش بازار، مسعود خواست‌خدایی سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، در این باره گفت: پوشش بیمه‌های تکمیلی صندوق بازنشستگی کشور نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است. همچنین دو مورد از موارد شامل «بستری فوق تخصصی و خدمات سرپایی و بستری بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج» و «بستری عمومی از محل خدمات فوق‌تخصصی و بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج» بدون سقف شده است، این درحالیست که پیش از این برای پوشش این خدمات سقفی در نظر گرفته شده بود، به گونه‌ای که تا هر میزانی که فرد نیازمند بستری باشد و از سمت شرکت آتیه‌ساز تایید شده باشد، محدودیتی وجود ندارد.

افزایش پوشش بیمه‌ای خدمات آزمایشگاهی و عینک و سمعک
به گفته سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، برخی آیتم‌های درمانی همچون خدمات آزمایشگاهی، اعمال مجاز سرپایی، خدمات تشخیص درمانی سرپایی، خدمات رادیوگرافی، ویزیت‌ها و خرید عینک، ویلچر، عصا و سمعک افزایش پوشش بیمه‌ای قابل توجهی داشته است.

پرداخت فاکتورهای درمانی کمتر از ۵۰۰ هزارتومان طی ۷۲ ساعت
خواست‌خدایی یادآور شد: همچنین باتوجه به تامین اعتبار صورت گرفته، قرار است فاکتورهای درمانی کمتر از ۵۰۰ هزارتومان طی کمتر از سه روز به بیمه‌شده پرداخت شود، این درحالیست که پیش از این، فاکتورها با این رقم، با تاخیر دو الی سه ماهه پرداخت می‌شد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص میزان بدهی‌ها به مراکز درمانی، خاطرنشان کرد: بدهی‌های مراکز درمانی طی سال گذشته بسیار زیاد بود، به‌گونه‌ای که ۴۱۰ میلیاردتومان عقب‌افتاده داشتیم که با پیگیری‌های صورت گرفته ۳۱۴ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شد و در تلاش هستیم مراکز درمانی را به روز کنیم تا خدمات بهتری به جامعه تحت پوشش ارائه شود.

کد خبر: ۲۳۰٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha