۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
ابتکار کمیسیون اقتصادی برای ارتقا جایگاه استان‌ها در برنامه هفتم
وزیر کشور عنوان کرد

ابتکار کمیسیون اقتصادی برای ارتقا جایگاه استان‌ها در برنامه هفتم

وزیر کشور گفت: ابتکار کمیسیون اقتصادی برای اینکه جایگاه مناسب استان‌ها در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شود، اقدامی حکیمانه و درستی است.

به گزارش بازار، احمد وحیدی وزیر کشور پس از پایان نشست کمیته اقتصادی برنامه هفتم توسعه با موضوع توسعه منطقه‌ای و تمرکززدایی اقتصادی در برنامه هفتم، گفت: برنامه هفتم فرصت بسیار خوبی است تا در صورت نیاز به تحول در نوع نگاه ما به حکمرانی، این موضوع پیش‌بینی شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهم این است ما در اداره کشور نقش و جایگاه استان‌ها را پررنگ‌تر و پرنقش تر ببینیم؛ بی‌تردید به میزانی که ما اختیارات و مسئولیت‌ها را به استان‌ها تفویض کنیم و آن‌ها بتوانند در محل با فوریت و مطابق با نیازها و با شناخت عمیقی که از مسائل دارند، تصمیم‌گیری کنند حتما مسائل کشور بهتر حل می‌شود زیرا مسائل کشور در حوزه داخلی حاصل جمع مسائل استان‌ها است.

وزیر کشور با بیان اینکه ابتکار کمیسیون اقتصادی برای اینکه جایگاه مناسب استان‌ها در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شود، اقدامی حکیمانه و درستی است، تصریح کرد: نظر دولت نیز همواره همین بوده و جناب آقای رئیس جمهور نیز بر همین نظر هستند و در جلسات مختلف تاکید کردند که بتوان با سازوکارهای قانونی حداکثر اختیارات ممکن را به استان‌ها تفویض و واگذار کنیم تا آن‌ها بتوانند در پیشرفت استان نقش آفرینی کنند.

عضو کابینه سیزدهم افزود: نشست امروز جلسه خوبی بود و می‌تواند در تحقق نظر دولت و آنچه در کمیسیون اقتصادی مطرح شد تاثیرگذار باشد.

کد خبر: ۲۳۰٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha