۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
سیاست دولت؛ تاسیس نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در ایران

سیاست دولت؛ تاسیس نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در ایران

اجرای نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در دو فاز، کشور را ۱۰۰ درصد از واردات این مواد بی‌نیاز می‌کند و صرفه‌جویی ارزی به همراه خواهد داشت.

به گزارش بازار، کریم ذوالفقاری رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی بابیان این مطلب گفت: در حال حاضر بخش عمده ای ازمواد اولیه تولید شیر خشک اطفال به میزان ۲۰ هزار تن در سال از خارج وارد کشور می‌شود.

ذوالفقاری افزود: در صورت حمایت تسهیلاتی و راه‌اندازی این پروژه، در فاز نخست ۸ هزار تن معادل ۴۰ درصد نیاز کشور به مواد اولیه تولید شیر خشک اطفال از جمله لاکتوز، وی پروتئین، کازیین، اسکیم میلک و ویتامین‌ها در داخل تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: حمایت از اجرای نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در کشور را به منظور توسعه تولید و خروج از وابستگی در این حوزه، ضروری خواند و اظهار داشت: برای راه‌اندازی فاز نخست این پروژه بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیاز است و تلاش وزارت جهاد کشاورزی حمایت‌های تسهیلاتی از این پروژه خواهد بود.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی بر ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش و حلقه‌های پس از تولید به منظور ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور تاکید کرد و گفت: زنجیره تولید شیر خشک دارای چهار حلقه اصلی از جمله تولید مواد اولیه است.

کد خبر: ۲۳۰٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha