۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
مصرف برق در استان کردستان رکورد زد| صرفه جویی تنها راهکار عبور از این شرایط
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:

مصرف برق در استان کردستان رکورد زد| صرفه جویی تنها راهکار عبور از این شرایط

سنندج – لهونیان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: با توجه به گرم شدن دمای هوا، میزان مصرف برق در این استان رکورد تازه ای به ثبت رساند.

هیوا لهونیان در گفتگو با خبرنگار بازار از ثبت رکورد جدید مصرف برق در استان خبر داد و گفت: میزان مصرف برق استان از مرز ۵۸۰ مگاوات عبور کرد.

وی با اشاره به افزایش میران مصرف برق در استان کردستان، افزود : با افرایش دمای هوای استان در ابتدای هفته جاری، این میزان مصرف نسبت مدت مشابه هفته گذشته با رشد ۵.۸ درصدی همراه بوده است.

لهونیان با تاکید بر اینکه تامین برق بخش های خانگی و تجاری جزو اولویت ها و خط قرمزهای این شرکت است، ادامه داد: این شرکت به منظور حفظ پایداری شبکه و بر اساس برنامه های مدون و با همکاری سازمان های صنایع و معادن، جهاد کشاورزی، بخشی از ادارات و مشترکان بخش های خانگی و تجاری، میزان و روند مصرف برق و بار استان را مدیریت می نماید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: چنانچه هر یک از مشترکین بخش کشاورزی در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۸ به مدت پنج ساعت الکتروپمپ های خود را خاموش کنند، در مابقی ساعات شبانه روز (۱۹ ساعت) می توانند از برق رایگان بهره مند شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در استان و حسب پیگیری های صورت گرفته از طریق وزارت نیرو، میزان ساعت ذکر شده در شهرستان های قروه، دهگلان و سروآباد به دو نیم ساعت تقلیل یافته است.

لهونیان در رابطه با مدیریت بار بخش صنایع در استان کردستان، گفت: بخش صنایع استان با جابه‌جایی یکی از روزهای کاری هفته با روز تعطیلی می توانند در طول ایام هفته از برق پایدار بهره مند شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با تاکید بر اینکه تغییر ساعات کاری ادارات کمک مطلوبی به مدیریت بار در استان کرده است، درخواست کرد با توجه به افزایش دما و تقاضا برای مصرف برق، همه ی ادارات، دستگاه های اجرایی، واحدهای نظامی و انتظامی از ساعت ۱۰ الی ۱۳ مولد های خود تامین و دیزل ژنراتورهای خود را برای کمک به حفظ پایداری شبکه، وارد مدار کنند.

در حال حاضر ۴۴ درصد انرژی مصرفی استان کردستان مربوط به بخش خانگی، ۲۶ درصد بخش کشاورزی، ۱۲ درصد بخش صنعتی و ۱۸ درصد مربوط به بخش های اداری، تجاری و سایر بخش ها می باشد.

کد خبر: ۲۳۰٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha