۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
آمادگی ایران برای تامین نیازهای دارویی و پزشکی عراق

آمادگی ایران برای تامین نیازهای دارویی و پزشکی عراق

معاون اول رئیس جمهور در دیدار وزیر بهداشت و درمان عراق گفت: شرکت‌های تولید دارو و تجهیزات پزشکی ایران آماده گسترش همکاری با شرکت‌های عراقی و تامین نیازهای این کشور هستند.

به گزارش بازار، محمد مخبر عصر یکشنبه در دیدار «صالح الحسناوی» وزیر بهداشت و درمان عراق از آمادگی شرکت‌های تولید دارو و تجهیزات پیشرفته پزشکی ایران برای تامین نیازهای دارویی و پزشکی عراق خبر داد و افزود: ایران و عراق می‌توانند با همکاری و مشارکت یکدیگر نسبت به احداث خط تولید دارو و صادرات به کشورهای اسلامی اقدام کنند و در منطقه پیشگام باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور در این دیدار با اشاره به روند مثبت و در حال توسعه روابط دو کشور در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، بر ضرورت تقویت و تحکیم هرچه بیشتر مناسبات تهران- بغداد به عنوان خواست دو ملت تاکید و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از ثبات، امنیت، استقلال، تمامیت ارضی، اقتدار و جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی عراق حمایت کرده است.

آقای مخبر همچنین گسترش همکاری وزارتخانه‌های بهداشت دو کشور در بخش‌های مختلف نظیر آموزش، تاسیس کلینیک‌های درمانی، خدمات بیمه و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه در ایام محرم و صفر را ضروری دانست.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به زمینه‌های متعدد همکاری برای توسعه مناسبات تهران- بغداد خاطرنشان کرد: ایران و عراق می‌توانند سطح مناسبات و همکاری‌های فیمابین را در زمینه‌های مختلف حمل و نقل، علم و فناوری، صنعت و تجارت و انرژی ارتقاء دهند که پیش‌نیاز اصلی این تحول در روابط اقتصادی رفع موانع بانکی و تسهیل مراودات تجاری دو کشور است.

آقای مخبر مخبر با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی و روابط صمیمانه مردم دو کشور تصریح کرد اگر بستر فعالیت بخش خصوصی ایران و عراق فراهم و موانع بانکی برطرف شود شاهد تحول و جهشی جدی در همکاری‌های اقتصادی خواهیم بود.

«صالح الحسناوی» وزیر بهداشت و درمان عراق نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام نخست وزیر عراق به معاون اول رئیس جمهور کشورمان، پیام محمد شیاع السودانی را به استحضار دکتر مخبر رساند.
«صالح الحسناوی» در ادامه گفت: مهمترین اولویت دولت عراق تقویت و تحکیم روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران است.
الحسناوی با اشاره به بازدید خود و شرکت‌های همراه از کارخانجات دارویی ایران اظهار داشت شرکت عراقی قراردادی را با طرف ایرانی جهت تولید دارو در عراق امضا کرده است. وزیر بهد اشت عراق افزودک عراق آمادگی دارد شرایط لازم را برای فعالیت کارخانجات ایرانی و شرکت‌های دارویی در این کشور فراهم کند تا بتوانیم همکاری مشترکی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

کد خبر: ۲۳۰٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha