۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
تداوم کاهش قیمت روز آهن

تداوم کاهش قیمت روز آهن

بازار آهن در نخستین روز هفته با ثبات قیمت آهن کیلویی در غالب حوزه‌های بازار آهن داخلی بود همراه بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، بازار آهن در نخستین روز هفته با ثبات قیمت آهن کیلویی در غالب حوزه‌های بازار آهن داخلی بود همراه بود اما در چند حوزه قیمت‌ها افزایش داشت و شماری از مبادی فروش نیز قیمت‌ها را کاهش دادند.

بازار ارز نیز که در پایان هفته افزایش یافته بود روز شنبه کمی عقب‌نشینی کرد و وارد کانال ۴۹ هزار تومانی شد، به طوری که در پایان روز هر دلار بازار آهن حدود ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان مبادله شد و از ابتدای امروز نیز سیر کاهشی دارد.

نگاهی به روند قیمت آهن آلات
بازار آهن داخلی نوسانات چندانی تجربه نکرد و عمده قیمت‌ها ثابت بود به طوری که قیمت روز میلگرد آجدار در اکثر مبادی فروش بدون تغییر قیمت عرضه شد اما افزایش ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی هم مشهود بود چند کارخانه هم بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند. کف قیمت میلگرد بازار داخلی روز گذشته در محدوده ۲۴۰۰۰ تا ۲۴۵۰۰ تومان قرار داشت و متوسط قیمت آن نیز ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان بود که بیانگر کاهش ۱۴۰ تومانی نرخ آن در یک هفته اخیر است.

قیمت تیرآهن در بخش شاخه‌فروشی در غالب شرکت‌ها ثابت بود اما قیمت تیرآهن ذوبی و فولاد یزد در برخی ضخامت‌ها افزایش ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی داشتند. قیمت لوله داربستی، لوله مانیسمان، مبلی و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز هم در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز نبشی، ناودانی و قیمت سپری در غالب شرکت‌ها با کاهش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی همراه بود و سایر کارخانه‌ها هم تغییری در قیمت محولات خود اعمال نکردند. قیمت روز قوطی آهن، قیمت پروفیل در و پنجره و سایر پروفیل‌ها هم با ثبات در غالب مبادی فروش همراه بود اما قیمت پروفیل صدرا در برخی ضخامت‌ها کاهش ۲۰۰ تومانی داشت.

قیمت انواع ورق سرد از جمله قیمت ورق گالوانیزه، ورق روغنی و قیمت ورق استیل با کاهش ۵۰۰ تومانی در عمده مبادی فروش همراه بود اما قیمت ورق رنگی شیروانی تغییری نداشت؛ همچنین قیمت روز ورق سیاه در چند کارخانه ثابت بود اما برخی ضخامت‌های فولاد مبارکه حدود ۲۰۰ تومان افزایش داشت و قیمت ورق سیاه اکسین هم با کاهش ۵۰۰ تا ۸۰۰ تومانی همراه بود.

گزارش‌ها حاکی است که تشدید افت تقاضای سرمایه‌ای در هفته‌های اخیر، تقاضای آهن مصرفی را نیز به شدت تضعیف کرده است. به نظر می‌رسد بازارساز با چنین سیاستی به دنبال بهبود اوضاع صادرات و ارزآوری و همچنین خالی کردن انبارهای داخلی با هدف کاهش تقاضای غیرمصرفی در بازار داخلی است.

براساس اخبار موجود، افزایش صد درصدی نرخ گاز تولیدکنندگان فولاد اعتراض شورای آهن و فولاد را برانگیخت. از همین رو طی مکاتبه‌ای اعتراض خود را به وزارت صمت و معاون اول رئیس جمهور ارسال کردند و در آن آسیب‌های جبران‌ناپذیر این تصمیم را یادآور شدند. گفتنی است با اعمال افزایش نرخ گاز فولادسازان احتمال می‌رود بسیاری از شرکت‌های کوچک دچار زیان شده و حتی برخی نیز به تعطیلی کشیده شوند، البته اثر ان در واحدهای پایین دست زنجیره فولاد هم نمایان خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۰٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha