۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
محرومیت زدایی با ارائه بسته های معیشتی تا تسهیلات اشتغال زایی در سراسر کشور
بازار از خدمات بنیاد احسان گزارش می دهد

محرومیت زدایی با ارائه بسته های معیشتی تا تسهیلات اشتغال زایی در سراسر کشور

بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با کمک گروه های جهادی سراسر کشور و با ارائه بسته های معیشتی تا تسهیلات اشتغال زایی نسبت به محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار اقدام می کند.

بازار؛ گروه ایران: بنیاد احسان به عنوان یکی از بازوان اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در رفع مشکلات اجتماعی همواره سعی در توانمندسازی مردم مناطق کم برخوردار دارد. این بنیاد با بیش از ۱۲ هزار گروه جهادی سراسر کشور همکاری مستقیم دارد و چتر حمایتی خود را در مواقع حوادث طبیعی و غیرمترقبه همچون سیل، زلزله و غیره با ارائه کمک های مالی و بسته های ارزاق دنبال می کند.

علاوه بر این، بنیاد احسان در کل طول سال نیز نسبت به محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار نخست با توانمند سازی مردم محروم و سپس در صورت عدم امکان اشتغال برای افراد، با ارائه بسته های معیشتی اقدام به کمک رسانی می کند.

مجموعه ای از فعالیت ها که در راستای بهبود کیفیت زندگی مردم مناطق یاد شده انجام می شود و عناوین مختلفی را با توجه به تخصصی بودن خدمات ارائه شده به خود می گیرد. برای مثال پویش های «احسان سلامت» به ارائه خدمات پزشکی می پردازد و پویش «مشق احسان» در راستای تامین ملزومات تحصیل دانش آموزان و غیره برگزار می شود.

بنیاد احسان به صورت تخصصی با حدود ۱۳ پویش نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام می کند و قرار است این زمینه های تخصصی نیز به زودی به حدود ۲۰ پویش برسد. یعنی دامنه برنامه ریزی برای رفع مشکلات مردم به زودی از سوی این بنیاد گسترده تر می شود.

گروه های جهادی با حمایت بنیاد احسان در خدمت مردم

همانطور که گفته شد گروه های جهادی بازوهای بنیاد احسان در مناطق کم برخوردار برای شناسایی مردم کم بضاعت تا نیازهای آن ها است. در این رابطه محمد فتحی دبیر قرارگاه جهادی شمال غرب تهران به بازار گفت: مجموعه قرارگاه جهادی شمال غرب تهران شامل ۷۸ گروه جهادی از مناطق پنج، ۲۱، ۲۲ شهر تهران است که شامل حاشیه های شهر از جمله مناطق کم برخوردار و روستاهای غربی تهران می شود.

وی با اشاره به حمایت های بنیاد احسان از گروه های جهادی در رفع موانع اجتماعی و اقتصادی مناطق کم برخوردار افزود: این گروه های جهادی در قالب پویش های مختلف بنیاد احسان در فصول و جریان های مختلف برای رفع محرومیت ها سازماندهی می شوند.

فتحی اضافه کرد: در حال حاضر در فصل تابستان بحث پویش نسیم احسان را با اهدای وسایل سرمایشی به خانواده های کم بضاعت و کم برخورداری که در این مناطق زندگی می کنند دنبال می کنیم. همچنین با توجه به شروع فصل زمستان موضوع اهدای وسایل گرمایشی و سپس با آغاز سال تحصیلی پویش مشق احسان با توزیع لوازم التحریر در بین دانش آموزان دختر و پسر حاشیه شهر تهران انجام می شود.

فتحی: یکی از فعالیت های بسیار مهم اهدای وام های اشتغال زایی و کم سود از سوی بنیاد احسان به گروه های جهادی برای ایجاد کارگاه های اشتغال زایی است

وی ادامه داد: گروه های جهادی با حمایت های بنیاد احسان برنامه های متعددی را در مناسبت های ملی و مذهبی برگزار می کند؛ همچنین در مناسبت هایی همچون محرم و اربعین پویش هایی در راستای حمایت های فرهنگی و تربیتی گروه های جهادی به صورت ممتد انجام می شود.

این مسئول گروه جهادی شمال غرب تهران بیان داشت: یکی از فعالیت های بسیار مهمی که در راستای معنویات مقام معظم رهبری در راستای اشتغال زایی و حمایت از ایجاد کارگاه های خرد انجام می شود اهدای وام های اشتغال زایی و کم سود از سوی بنیاد احسان به گروه های جهادی برای ایجاد کارگاه های اشتغال زایی است. گروه های جهادی از این طریق نسبت به توانمند سازی خانواده های کم درآمد اقدام می کنند.

وی افزود: دستیابی به اهداف فوق یکی از برنامه های بزرگ سازمان های حمایت گر است. بر این اساس نیاز است که خانواده ها توانمند شوند و فعالیت های حمایتی در راستای اشتغال زایی آن ها صورت گیرد؛ اهداف بلندی که گروه های جهادی در راستای تحقق دستورات مقام معظم رهبری دنبال می کنند و امید است بر اساس آن اقدامات خوبی در سال ۱۴۰۲ انجام شود.

اشتغال زایی تا ارائه بسته های معیشتی

حسین قربانپور مسئول گروه جهادی امام حسن عسگری در محدوده شمال غرب تهران نیز به بازار گفت: دو گروه جهادی در منطقه ورداورد به عنوان یکی از مناطق کم برخوردار حضور دارند و حدود ۷۹ خانوار را تحت پوشش قرار داده اند. این گروه های جهادی در مناسبت های مختلف سعی می کنند به مردم محروم خدمات ارائه دهند.

وی افزود: خدمات ثابتی که گروه های جهادی با کمک بنیاد احسان ارائه می دهند شامل اهدای بسته های معیشتی ماهانه است. علاوه بر این بحث بهداشت و درمان این خانواده ها نیز از طریق پویش های تخصصی بنیاد احسان پیگیری می شود و بهبود می یابد؛ به طوری که هر چند ماه یک بار گروه های پزشکی را به منطقه دعوت می شوند و به مردم خدمات رسانی می کنند.

قربانپور: بیشتر خدماتی که گروه های جهادی ارائه می دهند از محل کمک های مردمی، بنیاد احسان، کمیته امداد امام خمینی و سپاه محمد الرسول الله جمع آوری می شود

قربانپور با اشاره به اینکه در بحث اشتغال، موضوع توانمندسازی خانوار دنبال می شود ادامه داد: بیشتر خدماتی که ارائه می دهیم از محل کمک های مردمی، بنیاد احسان، کمیته امداد امام خمینی و سپاه محمد الرسول الله جمع آوری می شود.

وی تاکید کرد: البته کمیته امداد و بنیاد احسان به صورت جداگانه هم خودشان مددجو به گروه های جهادی معرفی می کنند. مددجویان که شناسایی شدند تحقیقات محیطی را انجام می دهیم و سعی می کنیم خانواده ها را توانمند کنیم و در مرحله ای که ببینیم توانایی کارکردن ندارند سعی می کنیم با بسته های معیشتی و کمک های موردی مشکلات آن ها را تا حدی برطرف سازیم.

گفتنی است در راستای برنامه های محرومیت زدایی و توانمندسازی بنیاد احسان، طی ماه های گذشته طرح واکسیناسیون ۱.۵ میلیون راس دام در مناطق کم ‌برخوردار و همچنین بهره ‌برداری از ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی زیر کشت گیاهان دارویی عملیاتی شد. همچنین حدود ۴ هزار و ۴۰۰ وسیله سرمایشی نیز طی پویش نسیم احسان اهدا شد.

علاوه بر این در پی جاری شدن سیلاب در بخش هایی از استان اردبیل و آسیب به برخی از روستاها، نیروهای امدادی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام و گروه‌های جهادی همکار این ستاد در منطقه آسیب دیده حضور پیدا کردند و ضمن خدمت رسانی به آسیب دیدگان نسبت به اهدای ۱۰۰ سری لوازم خانگی آسیب دیده شامل یخچال، اجاق گاز، سرویس چینی غذاخوری، فرش و... به خانواده‌های آسیب دیده مناطق سیل زده اقدام کردند.

مجموعه اقداماتی که فقط بخش کوچکی از فعالیت های مردمی این بنیاد در راستای رفع محرومیت ها از مناطق کم برخوردار است و به صورت پیوسته انجام می شود. تا به قول سید امیرحسین میر محمد صادقی معاون حمایت های اجتماعی بنیاد احسان فقر مطلق در کشور ریشه کن شود.

کد خبر: ۲۳۰٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • داود طنوریان IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      0 0
      امیدوارم اینگونه باشد موفق باشید