۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
دولت به کشاورزان شمال کشور بدهکار است| دستگاه‌ قضایی علیه واردکنندگان متخلف برنج اعلام جرم کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

دولت به کشاورزان شمال کشور بدهکار است| دستگاه‌ قضایی علیه واردکنندگان متخلف برنج اعلام جرم کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: دولت به کشاورزان شمال کشور بدهکار و اقدامات انجام شده برخلاف قانون بوده و درحال حاضر نیز توجهی به برنج‌های باقی مانده در انبار ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، منصورعلی زارعی کیاپی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص برنج باقی مانده در انبار کشاورزان شمالی، گفت: باید با کسانی که برخلاف قانون از تاریخ ۱۵ مردادماه ۱۴۰۱ تا آبان ماه ۱۴۰۱ برنج وارد کرده اند برخورد و دستگاه‌ قضایی برعلیه آنها اعلام جرم کند زیرا برخلاف قانون مجلس که اعلام کرده از مردادماه تا آبان ماه واردات برنج ممنوع است اقدام به واردات کرده اند.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شده است که قوه قضائیه باید با متخلفان این حوزه برخورد کند، افزود: در حال حاضر اعلام کرده‌اند از واردات برنج جلوگیری شده، در حالی که بر اساس قانون باید تا حدود ۱۵ روز دیگر این اقدام انجام می‌شد و کار بزرگی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته به میزانی برنج وارد کشور شده است که تا دو سال آینده نیز نیاز به واردات وجود ندارد، عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار تن برنج در انبارهای استان مازندران و استان‌های شمالی باقی مانده است.

زارعی با بیان اینکه متاسفانه با اقدامات انجام شده برنج طارم با قیمت ۶۵ هزار تومان و برنج پُر محصول با قیمت ۳۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود درحالی که هزینه تولید آن بسیار بالاتر از نرخ‌های فعلی است، تصریح کرد: دولت به کشاورزان شمال کشور بدهکار و اقدامات انجام شده برخلاف قانون بوده و درحال حاضر نیز توجهی به برنج‌های باقی مانده در انبار ندارد. بارها توسط معاونین وزارت جهاد کشاورزی از وضعیت موجود بازار برنج شمال کشور بازدید و در این خصوص بارها به مسئولین تذکر داده شده اما اقدامی انجام نشده است.

کد خبر: ۲۳۰٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha