۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
افزایش سرمایه گذاری برکت برای توسعه صادرات دارویی| پیش بینی رشد سودآوری در شرکت های دارویی برکت
بازار گزارش می دهد؛

افزایش سرمایه گذاری برکت برای توسعه صادرات دارویی| پیش بینی رشد سودآوری در شرکت های دارویی برکت

گروه دارویی برکت علاوه بر سرمایه گذاری گسترده برای تولید داروی ضد سرطان، در سال جاری برنامه سرمایه گذاری بیش از ۳هزار میلیارد تومان در دستور کار دارد و به موازات آن بازارهای صادراتی را توسعه داده است.

بازار؛ گروه بورس: هرچند تحریم‌ها خرید مواد اولیه گروه دارویی برکت از شرکای خارجی را با چالش مواجه کرده است. با این حال اولین سایت تولید داروهای ضد سرطان تزریقی در منطقه منا، با سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت‌های تولید واکسن‌های انسانی و حیوانی و تولید بیش از ۹۰۰ قلم دارو در تمام حوزه‌های درمانی را انجام داده است.

گروه برکت در حال حاضر سهم ۱۳.۵ درصدی از بازار تولید داروی کشور را در اختیار دارد و برای افزایش سهم در بازار دارویی تولید محصولات سبحان آنکولوژی و محصولات هازارد از زیر مجموعه های برکت از ۸درصد به ۴۳درصد رسیده است

در حال حاضر خط تولید واکسن‌های انسانی و طیور در شفا فارمد مجوزهای لازم را اخذ کرده و در مرحله تست حیوانی است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۵۰ میلیون دوز تولید شود. خط دوم (واکسن روتا ویروس) و خط سوم (HPV) این پروژه در حال برنامه‌ریزی است.

همچنین این شرکت بزرگ‌ترین شهرک تخصصی دارویی در منطقه با وسعت بیش از ۲۰۰ هکتار را احداث کرده و در حال حاضر سهم ۱۳.۵ درصدی از بازار تولید داروی کشور را در اختیار دارد و برای افزایش سهم در بازار دارویی تولید محصولات سبحان آنکولوژی و محصولات هازارد از زیر مجموعه های برکت از ۸درصد به ۴۳درصد رسیده و افزایش ظرفیت تولید و فروش محصولات شرکت البرز بالک و واردات داروهای فوریتی مورد نیاز کشور در کی بی سی با همکاری گروه سرمایه‌گذاری البرز محقق شده است.

سرمایه گذاری های گروه دارویی برکت

طبق برنامه شرکت تولید فرآورده‌های بیوسیمیلار در نیمه دوم امسال افتتاح می‌شود. همچنین تولید واکسن‌های دامی و تحقیق، توسعه و خرید دارایی مشهود و نامشهود و شهرک صنعتی دارویی توسط شفا فارمد اجرا و تکمیل پروژه‌های زیرساختی و تأسیساتی انجام می شود.
صادرات برکت در سال مالی مورد گزارش ۳.۵ میلیون دلار بوده و فیلیپین و اوگاندا به عنوان مقاصد جدید اضافه شده است.

طبق برنامه‌ریزی گروه دارویی برکت سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان در شرکت‌های زیرمجموعه و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان در بیوسان فارمد از طریق واگذاری سهام به صندوق توسعه ملی خواهد داشت

نهایی شدن قرارداد برای انتقال تکنولوژی و تولید مشترک با شرکت اروک عراق با سرمایه طرف عراقی، تبادل مستندات برای ثبت البرز دارو و ۴ قلم محصول آن در ساحل عاج، توسعه همکاری‌ها با یمن، لبنان و سوریه، نهایی شدن قرارداد ارسال ماده اولیه دارو به کوبا، نهایی شدن مذاکرات صادرات داروهای آنکولوژی به روسیه، همکاری مشترک با تأمین اجتماعی برای تولید مشترک و صادرات به ارمنستان و عقد تفاهم‌نامه صادرات و انتقال تکنولوژی به کنیا از برنامه‌های برکت در حوزه صادرات برای امسال است.

همچنین طبق برنامه‌ریزی برکت سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان در شرکت‌های زیرمجموعه و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان در بیوسان فارمد از طریق واگذاری سهام به صندوق توسعه ملی خواهد داشت که برای ادامه اصلاحات و بازسازی خطوط تولیدی شرکت‌های زیرمجموعه اخذ گواهینامه GMP، مشارکت با شرکت‌های داخلی و خارجی جهت تکمیل سبد محصولات و تولید محصولات قراردادی و تولید واکسن دام و طیور انجام خواهد شد.

در حال حاضر سیاست دولت افزایش تولید و حتی صادرات محصولات دارویی است به همین دلیل در سال جاری مشوق هایی هم برای افزایش سرمایه گذاری در این بخش در نظر گرفته است، از این رو افزایش سرمایه گروه دارویی برکت مطرح شد و هدف اجرای آن ایجاد تنوع در سبد محصولات و همچنین ایجاد زیرساخت های جدید است، بر همین مبنا سیاست افزایش سرمایه در شرکت های زیر مجموعه هم دنبال شده و در شرکت های مانند البرز دارو، سبحان آنکولوژی و... اجرایی شده است. از طرف دیگر رایزنی برای توسعه ورود محصولات برکت و زیرمجموعه های آن به کشورهای منطقه و آمریکای جنوبی دنبال شده و در برخی شرکت ها هم اجرایی شده است.

وضعیت عملکرد شرکت برکت در سه ماهه نخست امسال

شرکت گروه دارویی برکت با نماد برکت طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ از محل واگذاری سهام درآمدی حاصل نکرده است.

برکت با سرمایه ثبت شده ۷۴۳ میلیارد تومان طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ از محل سود سهام محقق شده درآمدی حاصل نکرده است.

شرکت در انتهای خرداد ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۵۴۲ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۷۷۲ درصدی به مبلغ ۴۷۳۲ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر: ۲۳۰٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha