۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
لزوم بهره مندی از ظرفیت های بازار اقلیم کردستان عراق| صادرات مواد غذایی و صنعتی در اولویت قرار گیرد
رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

لزوم بهره مندی از ظرفیت های بازار اقلیم کردستان عراق| صادرات مواد غذایی و صنعتی در اولویت قرار گیرد

سنندج – رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج خواستار بهره مندی از ظرفیت های بازار اقلیم کردستان عراق در راستای توسعه صادرات به این منطقه شد.

علی اکبر عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای منحصر به فرد اقلیم کردستان عراق و لزوم بهره مندی از این پتانسیل، اظهار کرد: بازار اقلیم کردستان عراق به دلیل نیاز شدید به واردات یکی از فرصت های ارزشمند برای تقویت صادرات در استان کردستان است.

وی با اشاره به نیازهای جدی بازار اقلیم کردستان عراق در در بخش های مختلف، گفت: صنایع غذایی و تولیدات صنعتی یکی از مهمترین نیازهای بازار اقلیم کردستان عراق است و خوشبختانه کشور ما به ویژه کردستان در این دو بخش دارای ظرفیت های خوبی است و باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج با اشاره به لزوم بهره مندی از بازار اقلیم کردستان عراق برای دور زدن تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان، گفت: به دلیل اینکه قوانین بین المللی در اقلیم کردستان عراق وجود ندارد ما می توانیم از فرصت مرزهای مشترک با اقلیم برای دور زدن تحریم ها و رونق صادرات و تقویت مبادلات مرزی استفاده کنیم.

وی به وجود اشتراکات فرهنگی بین مناطق کردنشین کشورمان و اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه این وجوه مشترک فرهنگی نیز می تواند زمینه را برای توسعه و تقویت صادرات فراهم کند و به همین دلیل بهره برداری از تمامی ظرفیت ها و استعدادهای در اختیار یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

عبدالملکی با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت های مشترک در اختیار به خوبی استفاده شده است، عنوان کرد: وجود قوانین سخت گیرانه و زائد از سوی دو طرف و همچنین اقدامات خارج از چهارچوب های معمول تجاری از جمله مشکلاتی در مسیر توسعه صادرات به اقلیم کردستان به وجود آمده و باعث بروز مشکلاتی در این راستا شده است.

وی به حضور پر رنگ ترک ها در بازار اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و افزود: حضور تجار ترک در اقلیم کردستان عراق بسیار زیاد است و این در حالی است که ما وجوه مشترک بیشتری داریم و به همین دلیل باید در راستای برنامه ریزی مناسب و بهره مندی از ظرفیت های در اختیار حضور بهتری در اقلیم کردستان عراق داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به آمادگی اتاق بازرگانی در راستای ایجاد هماهنگی های بین بخشی در راستای تقویت مبادلات تجاری با اقلیم کردستان عراق، اظهار کرد: افزایش تعامل بخش خصوصی و دولتی در کنار تسهیل شرایط و رویه های تجاری از جمله مهمترین نیازها در راستای حضور بهتر کشورمان در بازار اقلیم کردستان عراق است و انتظار می رود که در سایه اقدامات صورت گرفته شاهد تقویت این مهم باشیم.

کد خبر: ۲۳۰٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha