اعزام هیات تجاری دانش بنیان و استارتاپی به برزیل

اعزام هیات تجاری دانش بنیان و استارتاپی به برزیل

یکی از برنامه‌های کمیسیون اقتصاد دانش بنیان و کسب و کارهای استارتاپی اتاق ایران و برزیل ایجاد تعامل بین زیست بوم دانش بنیان ایران و منطقه آمریکای لاتین از طریق برزیل خواهد بود.

به گزارش بازار، مهدی غلامی رئیس کمیسیون اقتصاد دانش بنیان و کسب و کارهای استارتاپی اتاق مشترک ایران و برزیل - در جلسه مشترک با کارگزاران فعال در حوزه تسهیل‌گری شرکت‌های دانش بنیان گفت: یکی از برنامه‌های کمیسیون اقتصاد دانش بنیان و کسب و کارهای استارتاپی اتاق ایران و برزیل ایجاد تعامل بین زیست بوم دانش بنیان ایران و منطقه آمریکای لاتین از طریق برزیل خواهد بود؛ از این رو با تعاملات و رایزنی‌های صورت پذیرفته اولین هیئت دانش بنیان شامل فناوران و نخبگان فعال در حوزه کارآفرینی فناورانه به برزیل اعزام خواهند شد.

غلامی با اشاره به اینکه رویکرد ما در این حوزه تخصص است که با فعالان حوزه فناورانه کشاورزی آغاز خواهد شد تصریح کرد: همراهی که مابین صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل ایجاد شده است تصمیم گرفته شد شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناوری که حائز شرایط صادرات محصولات دانش بنیان و فناورانه و واردات دانش فنی و ارتباط با اکوسیستم دانش بنیانی برزیل و منطقه امریکای لاتین هستند احراز شوند و شرکت‌های مستعد صادرات و واردات شناسایی و با حمایت نهادهای متولی اولین هیئت اعزام خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصاد دانش بنیان و کسب و کارهای استارتاپی اتاق مشترک ایران و برزیل گفت: هدف اصلی این اتفاق در اتاق مشترک ایران و برزیل، شبکه سازی بین ذی نفعان دو کشور و بین المللی سازی فناوری است که در همین راستا ارتباطی که واحدهای فناور ما می‌توانند با شرکت‌های متناظرشان در امریکای لاتین ایجاد کنند بسیار ارزشمند و اثرگذار خواهد بود.

غلامی با اشاره به اینکه در سه ماهه آینده برنامه ریزی کامل اعزام این هیئت‌ها اطلاع رسانی خواهد شد ادامه داد: برنامه‌های ما شامل بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و فناور، پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری، دانشگاه‌ها و دیگر اجزای زیست بوم فناوری است. همچنین نشست‌های B۲B با شرکت‌های متناظر، انعقاد قرارداد و سرمایه گذاری به صورت مشترک می‌تواند در این تعامل ما بین ایران و برزیل اتفاق بیفتد که در این خصوص سفیر ایران در برزیل نیز قول مساعدت و همکاری را داده است.

وی با تاکید بر هدف مهم این کمیسیون که ارتباط موثرتر فعالان زیست بوم دانش بنیان ایران و برزیل برای اثرگذاری در زیست بوم منطقه نزدیک دو کشور است گفت: این فعالان شامل شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های فناور و نوآور بزرگ و کوچک، مراکز فناور مانند پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دو کشور و سرمایه گذاران جسورانه هستند.

رئیس کمیسیون اقتصاد دانش بنیان و کسب و کارهای استارتاپی اتاق مشترک ایران و برزیل تصریح کرد: در بحث بین المللی سازی و دیپلماسی فناوری، انتقال دانش و فناوری یکی از اجزای مهم است و ما در کنار آن تلاش خواهیم کرد به سمت ایجاد صندوق جسورانه (VC) مشترک پیش برویم و این اتفاق می‌تواند به ما برای ورود به بازارهای مستعد بین المللی کمک قابل توجهی را داشته باشد.

غلامی ادامه داد: در مرحله اول اعزام هیئت بنا شده تعداد ۳۰ شرکت دانش بنیان منتخب مستعد صادرات فناوری با قابلیت انتقال تکنولوژی را شناسایی و مشخصا این شرکت‌ها آماده ورود به زیست بوم برزیل شوند؛ بنابراین این شرکت‌ها باید قابلیت صادرات محصول خود به برزیل و شرایط ایجاد تعاملات بین المللی را داشته باشند؛ لذا با شاخص‌های سخت گیرانه انتخاب‌ها صورت می‌پذیرد ‌ تا در نهایت خروجی مثبت که همان ورود به بازار مقصد و نهایتا شروع کسب و کار بین المللی است را شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۳۰٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha