۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
امروز، آغاز آموزش های حضوری مدرسه تابستانه سیاست گذاری اقتصادی
رئیس پژوهشکده اقتصادی خبر داد

امروز، آغاز آموزش های حضوری مدرسه تابستانه سیاست گذاری اقتصادی

رئیس پژوهشکده اقتصادی از احصاء نظام مسائل وزارت اقتصاد در نتیجه برگزاری دور اول مدرسه سیاستگذاری اقتصادی در سال گذشته و ارسال آن برای اساتید اقتصادی خبر داد.

به گزارش بازار، محمدجواد توکلی، رئیس پژوهشکده اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره برگزاری دومین دوره از مدرسه تابستانه سیاست گذاری اقتصادی اظهار کرد: برگزاری این مدرسه از ابتکارات وزیر اقتصاد بود تا رابطه‌ای بین سیاست گذاران اقتصادی در وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی و اساتید و دانشجویان شاغل در مراکز آموزشی و پژوهشی برقرار شود.

وی ادامه داد: دوره نخست مدرسه تابستانه اقتصاد سال قبل برگزار شد و دانشجویان و پژوهشگرانی که وارد این دوره شدند از سوی استادان برجسته دانشگاهی و حوزه اجرا آموزش دیدند و سپس در دوره کارورزی وارد حوزه‌های مختلف اجرایی مرتبط با وزارت اقتصاد شدند.

توکلی گفت: در دور دوم از ظرفیت دوره قبل هم استفاده کردیم و از امروز دوره آموزش حضوری دانشجویانی که در آزمون موفق بودند به مدت ۱۰ روز آغاز می‌شود و بعد از دوره کارورزی دو هفته‌ای برای این دوره را داریم.

رییس پژوهشکده اقتصادی با اشاره به احصاء نظام مسائل وزارت اقتصاد در نتیجه برگزاری دور اول مدرسه سیاستگذاری اقتصادی در سال گذشته یادآور شد: دانشجویان در دوره دوم بعد از گذراندن مرحله کارورزی و آشنایی از نزدیک با مسائل بانکداری، خزانه داری، مالیات، سرمایه گذاری و گمرک، به دوره تدوین برنامه وارد می‌شوند و در چارچوب نظام مسائل وزارت اقتصاد عنوان پایان نامه‌های خود را انتخاب می‌کنند.

وی برگزاری مدرسه سیاستگذاری اقتصادی را در راستای تاکید رهبری برای استفاده از ظرفیت نخبگان برشمرد و افزود: در دوره قبل نزدیک ۱۰۰ نفر از اساتید برجسته دانشگاهی و در خود وزارتخانه مشارکت داشتند و از دانشجویانی که موفق به سپری کردن آن دوره شدند یک ذخیره دانشی و نیروی انسانی شکل گرفته است.

توکلی گفت: نظام مسائل وزارت اقتصاد احصاء و به اساتید اقتصاد سراسر کشور ارسال شد تا این ارتباط به طور مستمر برقرار باشد و پژوهش‌ها با نگاه مساله محور و در ارتباط با مسائل احصاء شده انجام شود.

کد خبر: ۲۳۰٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha