۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
دایره حمایت از اشتغال خانگی تا کارخانه ها| انتشار ۴۳ عنوان کتاب در زمینه کسب و کار
مدیر نظارت بر طرح اشتغالزایی بنیاد برکت مطرح کرد

دایره حمایت از اشتغال خانگی تا کارخانه ها| انتشار ۴۳ عنوان کتاب در زمینه کسب و کار

محسن کالوندی مدیر نظارت بر طرح اشتغالزایی بنیاد برکت با اشاره به انتشار ۴۳ عنوان کتاب در زمینه کسب و کار به بازار گفت: دایره حمایت این بنیاد از اشتغال خانگی تا فعالیت در کارخانه ها را شامل می شود.

بازار؛ گروه ایران: بنیاد برکت به عنوان یکی از بازوان اصلی توانمند سازی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق کم برخوردار فعالیت می کند. این بنیاد در تازه ترین اقدام خود توانسته با بررسی مدل های اشتغال زایی و حمایت از طرح های توانمند سازی بیش از ۳۰۰ هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور را در سراسر کشور اجرایی کند. طرح هایی دایره حمایتی آن ها از اشتغال خانگی تا کارخانه ها را در بر می گیرد.

در این رابطه محسن کالوندی مدیر نظارت بر طرح های اشتغال زایی و دبیر کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص برنامه ها و اهداف این بنیاد در راستای توانمند سازی مناطق کم برخوردار در گفت و گو با بازار توضیح می دهد:

* به عنوان دبیر کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت بفرمایید این بنیاد درحال حاضر چه برنامه هایی را برای تحقق اهداف خود یعنی رفع محرومیت و اشتغال زایی دنبال می کند؟

کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت سال هاست که در حول موضوعات اشتغال در مناطق کم برخوردار، بر روی مدل های اشتغال زایی کار مطالعاتی و تحقیقاتی انجام می دهد.

اقداماتی که در راستای آن ها حتی از تجربیات کشورهای دیگر در این حوزه نیز بهره می برد تا ضمن شناسایی بهترین مدل های اشتغال زایی متناسب با نیاز های کشور نسبت به مدل سازی بومی برای توانمند سازی مردم مناطق کم برخوردار اقدام کند.

* تاکنون بر اساس بررسی هایی که انجام داده اید به مدل های کارآمد و متناسب با نیاز کشور نیز دست یافته اید؟

بله، بر اساس بررسی هایی که انجام داده ایم به مدل های اشتغال زایی خوبی همچون سحاب، آسمان، آفتاب و غیره دست یافته ایم. مدل هایی که راهنمای جامع اشتغال زایی هستند و دامنه آن ها از طرح های خرد و خانگی شروع می شود و تا طرح های بزرگ و کارگاهی را شامل می شود. حتی از کارخانه ها هم در این مدل حمایت به عمل می آید.

* با این تفاسیر در مدل های اشتغال زایی به مشاغل خرد و خانگی هم توجه ویژه ای دارید؟

بله، همینطور است. در این مدل ها که از تنوع بالایی هم برخوردار هستند همه مدل های حوزه کسب و کار و اشتغال زایی را مورد توجه قرار می دهیم که از طرح های خرد خانگی تا کارگاهی و بنگاه های بزرگ را شامل می شود و مورد حمایت بنیاد برکت قرار می گیرند.

بالای ۴۳ جلد کتاب در حوزه اشتغال و کسب و کار چاپ شده که دستورالعمل های نوینی در حوزه اشتغال دارند و می توانند چراغ روشنی برای کار جویان و کار آفرینان باشند

البته فعالیت های بنیاد برکت به همین جا محدود نمی شود و تلاش کرده ایم و مجموعه کتاب هایی در حوزه کسب و کار منتشر کرده ایم که در مدل مهتاب تاکنون نزدیک ۲۲ جلد کتاب منتشر شده است. همچنین کتاب های منتشره کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت تاکنون بالای ۴۳ جلد کتاب در حوزه اشتغال و کسب و کار چاپ شده است. این کتاب ها دستورالعمل های نوینی در حوزه اشتغال دارند که می تواند چراغ روشنی برای کار جویان و کار آفرینان باشد.

* تاکنون با بهره مندی از مدل های اشتغال زایی توانسته اید چند شغل جدید ایجاد کنید؟

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با همین مدل های اشتغال زایی با همراهی هزار تسهیل گر توانسته بالای ۳۰۰ هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور را اجرایی کند که این ها از طریق کتب، مدل ها و آیین نامه ها و ضوابطی انجام شده است که تدوین و تهیه شده برای ایجاد اشتغال است.

حتی ما در این مدل ها تجربیات کشور های دیگر را بررسی کردیم و در دهه های مختلف در حوزه کسب و کار مورد بررسی قرار گرفته تا به این مدل های اشتغال زایی که الان در حال اجرایی است که رسیده است. مدل هایی که موفق بوده را مورد توجه قرار دادیم و بومی سازی کردیم. خوشبختانه این مدل ها تاکنون موفق عمل کردند.

کد خبر: ۲۳۰٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha