۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
دعوت از سرمایه گذاران برای دریافت اراضی کشاورزی با شرایط ویژه
مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد؛

دعوت از سرمایه گذاران برای دریافت اراضی کشاورزی با شرایط ویژه

کرج- مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت از تمامی سرمایه گذاران برای دریافت اراضی با شرایط ویژه در ۱۴ استان کشور دعوت می کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، محمد ترکمانه گفت: تفاهم نامه‌ ای بین بنیاد برکت با شرکت شهرک‌ های کشاورزی در قالب حمایت از طرح‌ های دانش بنیان فناور و اشتغال‌ زا با اولویت زنجیره سبز و آبی برکت (کشاورزی و شیلات) امضا شد.

ترکمانه با بیان اینکه امسال ما به طور ویژه در دو زنجیره از کسب و کارها در حوزه‌های کشاورزی حمایت می کنیم و از آبزی‌ پروری و شیلات هم در قالب این زنجیره حمایت خواهد شد، افزود: بیش از ۵۰ درصد کارهای بنیاد برکت در این دو بخش اجرا می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: امروز یک تفاهم نامه با شرکت‌ های شهرک‌ های کشاورزی به امضا رسید تا از ظرفیت‌ های مناسب در حوزه کشاورزی استفاده شود و بنیاد برکت در قالب این طرح از تمامی کار آفرینان در این حوزه حمایت خواهد کرد.

ایجاد ۳۰ هزار طرح اقتصادی و ۷۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری

ترکمانه با بیان اینکه در در مرحله ابتدایی این طرح در ۱۴ استان اجرا می‌شود، افزود: سرمایه گذاران می‌توانند با مراجعه به تار نمای بنیاد برکت کارهای خود را ثبت کنند و از مزایای آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تا به امروز در حوزه کشاورزی ۱۴۰ هزار طرح اقتصادی اجتماعی انجام داد شده است افزود: تاکنون ۳۰ همت سرمایه‌ گذاری و ۵۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

ترکمانه افزود: بنیاد برکت امسال قرار است حدود ۳۰ هزار طرح اقتصادی و ۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند که این اقدام ادامه خواهد داشت و در قالب این اتفاق خوب بهترین تسهیلات هم پرداخت می‌ شود.

اقدامات تسهیل گری برای جذب سرمایه گذار

در ادامه علیرضا بزرگی مدیرعامل شرکت شهرک‌ های کشاورزی با اشاره به انعقاد این تفاهم نامه در راستای تامین امنیت و توسعه کشاورزی و اقتصادی و آباد کردن روستاها با محوریت توسعه شهرستان‌ ها گفت: مقرر شده است در راستای توسعه شهرک‌ ها با همکاری بنیاد برکت در مناطق کم برخوردار موضوع توسعه و تکمیل شبکه‌ ها در دستور کار قرار بگیرد.

بزرگی ادامه داد: با همکاری و استفاده از ظرفیت‌ های بنیاد برکت شرکت شهرک‌ های کشاورزی اقدامات تسهیل‌ گری برای جذب سرمایه گذار انجام می‌ دهد.

وی افزود: در این طرح برای اولین بار در تاریخ کشاورزی ایران ما قیمت کارشناسی را مناسب قرار دادیم و قرار است با کمترین پیش پرداخت و همچنین تسهیلات به صورت اقساط سه‌ ساله در خدمت آن‌ ها قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌ های کشاورزی توضیح داد: شرکت شهرک‌ های کشاورزی اولین بخشی است که سند قطعی به بهره‌ برداران بعد از بهره برداری اختصاص می‌ دهد و این اقدام یک جذابیت بسیار خوب برای سرمایه گذاران ایجاد می‌ کند.

اهلیت سنجی کشاورزان باید انجام شود

وی با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌ های کشاورزی ساده‌ سازی مجوز ها را مد نظر قرار داده است، گفت: از اعتبارات منابع داخلی شرکت و تملک داخلی شرکت در توسعه داخلی زیر ساخت‌ ها استفاده خواهیم کرد.

بزرگی یادآور شد: در این بخش تنها مرکزی که سند قطعی دارد شرکت شهرک‌ های کشاورزی است و سرمایه گذاران مشمول این مزیت و همچنین از مشاوره و آموزش‌ های رایگان هم برخودار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌ های کشاورزی اظهار کرد: سرمایه‌گذارانی که قرار است مشارکت کنند به طور قطع باید در سامانه‌ی مرتبط با بنیاد برکت ثبت نام کنند و اهلیت‌ سنجی آن‌ها باید انجام و سپس معرفی شوند.

وی افزود: با در نظر گرفتن سرمایه گذارانی که دارای اهلیت در حوزه کشاورزی هستند، پیش بینی می‌شود ۱۰ هزار هکتار در ۱۴ استان اجرایی شود.

کد خبر: ۲۳۰٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha