۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
افزایش تقاضای مس طی ۱۰ سال آینده؛ مهمترین عامل چیست؟
گلدمن ساکس بررسی کرد

افزایش تقاضای مس طی ۱۰ سال آینده؛ مهمترین عامل چیست؟

گلدمن ساکس، افزایش تقاضا و گسترش بازار خودروهای الکتریکی در سطح جهانی را عامل اصلی افزایش تقاضا برای فلز مس و در نتیجه افزایش قیمت این فلز در آینده دانست.

به گزارش بازار؛ هلدینگ بزرگ مالی و بانکی گلدمن ساکس در تازه ترین گزارش خود برای بازار فلزات، از آینده روشن بازار مس در پی افزایش تقاضا در بازار خودروهای الکتریکی خبر داد.

بر اساس این گزارش، گلدمن ساکس، افزایش تقاضا و گسترش بازار خودروهای الکتریکی در سطح جهانی را عامل اصلی افزایش تقاضا برای فلز مس و در نتیجه افزایش قیمت این فلز در آینده دانست.

گلدمن ساکس با تاکید بر اینکه فلز مس فاکتور کلیدی برای انتقال قدرت در خودروهای الکتریکی محسوب می شود، پیش بینی کرد که بازار این فلز تا سال ۲۰۲۵ به شدت گاوی و صعودی خواهد شد.

لازم به ذکر است، بر اساس آمارهای موجود، بیش از دو سوم تقاضای جهانی برای مس طی سال ۲۰۲۲ مربوط به افزایش تولید خودروهای الکتریکی بوده و پیش بینی ها مبنی بر این است که میزان تقاضای جهانی مس با توجه به رونق چشمگیر بازار خودروهای الکتریکی تا ۲۷ درصد طی ده سال آینده افزایش یابد.

گلدمن ساکس همچنین پیش بینی کرده است که افزایش تولید این دست خودروها در سال ۲۰۲۳ در چین می تواند منجر به صعودی شدن مجدد بازار مس در مقیاس جهانی شود.

این در حالیست که رقم قراردادهای آتی مس در بورس فلزات لندن برای نیمه دوم سال جاری میلادی به طور متوسط حدود ۷.۵ درصد را تجربه کرده و برخی کارشناسان، سال جاری را سال بدی برای این فلز مهم و اساسی دانسته اند.

کد خبر: ۲۳۰٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha