۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
افزایش دوباره قیمت مرغ غیرقابل توجیه است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

افزایش دوباره قیمت مرغ غیرقابل توجیه است

عباسی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزایش قیمت دوباره مرغ را فاقد توجیه دانست و در این راستا از تولید کننده و مسئولان وزارت جهاد انتقاد کرد.

به گزارش بازار، علیرضا عباسی، با بیان اینکه با افزایش و کاهش قیمت نهاده‌ها عده‌ای دست به سو استفاده می‌زنند، گفت: از مجموعه جهاد کشاورزی توقع داریم در شرایطی که با تلاطم بازار ارزی رو به رو نیستیم و قیمت نهاده‌ها نیز افزایش پیدا نکرده است، [شاهد بالا رفتن قیمت مرغ نباشیم].

وی با اشاره به اذعان تولید کننده که ۷۰ درصد قیمت مرغ را متوجه نهاده‌های دامی می‌داند، افزود: انتظار داریم بازار کنترل شود.

عباسی ادامه داد: در مواقع دیگر شخصا مدافع بودم و از تولید دفاع می‌کنم ولی امروز هیچ توجیهی برای گران شدن قیمت مرغ نمی‌بینم و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی باید بر توزیع نیز نظارت نماید.

وی افزود: به دلیل مراسمات مذهبی اخیر، بهانه‌ای نباید در دست عده‌ای باشد که کمبود مرغ را در بازار شاهد باشیم و مردم مجبور شوند این کالا را با قیمت بالا خریداری کنند و مسئولان وزارت جهاد و خاصه معاونت امور دام و پیشتیبانی باید پاسخگوی این موضوع باشند.

ارز ثابت ماند و مرغ گران شد
عباسی در ادامه این مصاحبه با انتقاد از تولید کننده‌های مرغ یادآوری کرد که این‌ها افزایش ارز را بهانه کرده تا قیمت مرغ نیز افزایش پیدا کند؛ ولی حداقل در یکی دو ماه اخیر از عدد قبلی پایین تر آمده و ثابت مانده است و نهاده با این ارز وارد می‌شود که بهانه‌ای نداریم تا قیمت مرغ را از ۷۳ تومان به ۱۰۰ هزار تومان و بالاتر برسانیم.

وی افزود: این روند هیچ دلیلی ندارد جز اینکه هیچ نظارتی بر توزیع مرغ وجود ندارد؛ تولید بالاخره صورت می‌گیرد و کمبودها جبران می‌شود.

عباسی گفت: شاید تولید کننده در این میان سودی نبرد ولی این توزیع کننده‌ها هستند که هیجانی به بازار وارد ساخته و قیمت مرغ را بالا می‌برند.

کد خبر: ۲۳۰٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha