۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
ریزش مشتری برای سرو بستنی با طعم مالیات از اول تیرماه!
رئیس اتحادیه بستنی و کافی شاپ تهران در گفتگو بازار:

ریزش مشتری برای سرو بستنی با طعم مالیات از اول تیرماه!

مبرا، رئیس اتحادیه بستنی و کافی شاپ تهران گفت: اعضای این صنف از ابتدای تیرماه مجبور به اخذ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان خود شده اند که این موضوع باعث ریزش مشتری خواهد شد.

محسن مبرا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تورم بر کاهش تقاضای آبمیوه و بستنی نیز تاثیر گذار بوده است گفت: نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ درصد فروش در این صنف افت پیدا کرده است.

وی افزود: تعیین قیمت آبمیوه و بستنی بر اساس نرخ مواد اولیه و هزینه های جانبی خواهد بود البته هر روز قیمت ها در این صنف افزایش پیدا نمی کند؛ از اینرو واحدهای تابعه ما مدام ضرر ده هستند و به اجبار باید با نرخی که ابتدای فصل تعیین می شود تا انتهای فصل محصولات خود را به فروش برسانند.

امسال قیمت ها شناور شده است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان آبمیوه، بستنی و کافی شاپ تهران گفت: تا سال گذشته نرخ از طریق اتحادیه به اعضا اعلام می شد اما امسال ما اجازه این کار را نداشته و قیمت ها شناور شده است.

مبرا در مورد چرایی تفاوت قیمت میان مغازه داران و کافی شاپ ها گفت: نوع جانمایی مکان مغازه، تفاوت کافی شاپ و مغازه های بستنی و آبمیوه فروشی، کیفیت محصول ارائه شده و... در تعیین و تفاوت قیمت ها دخالت دارد.

وی تاکید کرد: هزینه های جانبی مانند مالیات، اجاره، حقوق پرسنل، نرخ برق و ... بسیار افزایش داشته و مغازه ها ناگزیر به افزایش قیمت هستند و همین موضوع باعث تورم می شود.

۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان آبمیوه، بستنی و کافی شاپ تهران با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده که از ابتدای تیرماه به ما ابلاغ شده که از مشتری ها دریافت کنیم بسیار به کار ما لطمه خواهد زد چرا که آبمیوه و بستنی فروش ها یکبار مالیات بر درآمد خود را به طور سالانه پرداخت می کنند و اخذ این هزینه تنها باعث مشکل و پایین آمدن سطح مشتری خواهد شد.

مبرا در ادامه گفت: در جلسات متعدد این موضوع را به گوش مسئولان رسانده ایم اما هیچ تاثیری واقع نشد و از اول تیر ماه ما مجبور به اخذ این هزینه شده ایم.

کد خبر: ۲۳۰٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha