۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
سالانه ۱۳۰ هزار فروند کشتی از بنادر ایران تردد می‌کنند
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

سالانه ۱۳۰ هزار فروند کشتی از بنادر ایران تردد می‌کنند

صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تردد سالانه ۱۳۰ هزار فروند کشتی به بنادر ایران از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مجموعه فعالیت‌های کشتیرانی، بندری و لجستیکی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با حضور در بندر شهیدرجایی، فعالیت های دریایی و بندری را از جمله فعالیت های بین المللی توصیف کرد و گفت: ایران به رغم تحریم‌های ظالمانه تمام تلاش خود را انجام داده و خواهد داد تا بر این مشکلات فائق شود. تا حد زیادی نیز توانسته‌ایم راهکارهای خیلی خوبی را برای شکوفایی اقتصاد کشور ارائه کنیم و به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از مشکلات بسیار مهم این است که حضور ایران روز به روز در فعالیت‌های اقتصادی با کشورهای همسایه و هدف بیشتر می‌شود، عنوان کرد: در همین راستا تجارت، اقتصاد متقابل، پیوندهای اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک به وقوع می‌پیوندد و در همین راستا مجموعه جلسات و مذاکرات بسیاری با کشورهای همسایه و هدف در بخش دریایی و بندری داشته‌ایم و موفق شده‌ایم بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌های خارجی را در جمهوری اسلامی ایران به ویژه در گذرگاه شمال-جنوب مدنظر قرار دهیم.

صفایی افزود: در نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه که با حضور سفرای کشورهای همسایه برگزار شد به توافقات خوبی دست یافتیم و شاهد سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مجموعه فعالیت‌های کشتیرانی، بندری و لجستیکی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه همه فشارهای مرتبط با ایران برای این بود که کشتی‌های ایرانی ترددهای بین‌المللی نداشته باشند، ‌ گفت: امروز روی کشتی با ظرفیت ۱۴ هزار کانتینر قرار داریم که در صنعت حمل‌ونقل دریایی بسیار بزرگ به شمار می‌رود و مستقیم از بندر هدف به بندر شهیدرجایی آمده است.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر ، با اشاره به اینکه مجموعه کشتی‌ها و خطوط لاینری که بندر شهیدرجایی را به نقاط مختلف دنیا وصل می‌کند شرایطی را برای فعالان اقتصادی و تجار فراهم کرده است که بتوانند در کشورهای مختلف دنیا فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و تبادل کالا داشته باشند.

وی افزود: در همین رابطه تردد سالانه ۱۳۰ هزار فروند کشتی به بنادر ایران، نیازمند الزاماتی است که در مقوله ایمنی، امنیت دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی مدنظر قرار گیرد و به همین دلیل تلاش‌های بسیاری در این بخش انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: ایران با طراحی سیستم‌های پایش اتوماتیک کشتی‌ها، سیستم‌های راداری، نقشه‌های الکترونیکی توانسته است سیستم یکپارچه‌ای را طراحی کند که تمامی آبراه‌ها و آب‌های کشور را تا مرز ۲۰۰ مایل منطقه انحصاری-اقتصادی و دربرخی مواقع بیشتر از ۲۰۰ مایل در آب‌های آزاد که متعلق به تمامی مردم دنیا است، حضور موثر و کنترل‌های پیشرفت داشته باشد و هرگونه تردد و فعالیت کشتی را رصد کند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، صفایی تاکید کرد: تردد انبوه کشتی‌ها به دریای سرزمینی و منطقه انحصاری-اقتصادی ایران با رعایت کامل مسائل ایمنی و بدون صدمه به محیط زیست دریایی انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۳۰٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha