۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
۲.۲ میلیون تن مواد معدنی در ایلام استخراج شد
سرپرست صنایع معدنی ایلام:

۲.۲ میلیون تن مواد معدنی در ایلام استخراج شد

ایلام - سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی ایلام گفت: در سال جاری ۲.۲ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج شده است.

نبی سماوانی در گفت و گو با بازار اظهار داشت: از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور ۱۵ نوع آن در ایلام موجود است که شامل  بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، مرمریت و نمک و...است.

وی با اشاره به اینکه از ۸۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در ایلام ۶۶ معدن فعال است، گفت: در سال جاری میزان تناژ استخراج واقعی صورت گرفته از معادن استان در این مقطع زمانی دو میلیون ۲۰۰ هزار تن است.

سماواتی، تعداد پروانه بهره برداری طی ۹ ماه سال جاری در ایلام را چهار فقره با ظرفیت اسمی سالیانه ۲۳۳ هزار تن و اشتغال‌زایی ۳۹ نفر و سرمایه گذاری به مبلغ ۶۴ میلیارد و ۹۴۱ میلیون ریال بیان کرد.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی استان ایلام ادامه داد: طی ۹ ماه سال جاری تعداد ۲۲ فقره مجوز برداشت موقت شن و ماسه رودخانه‌ای با ظرفیت اسمی سالیانه یک هزار و ۴۵ تن و اشتغالزایی ۸۸ نفر صادر یا تمدید اعتبار شده است.

وی بیان کرد: در این مدت تعداد چهار فقره پروانه بهره برداری دائمی شامل یک معدن بیتومین، یک معدن گچ، یک معدن لاشه مالون و یک معدن سنگ آهک با اشتغالزایی ۴۰ نفر تمدید اعتبار شده و همچنین یک معدن مزایده سنگ آهک با اشتغالزایی ۱۰ نفر و تعداد سه معدن شامل مواد معدنی مارن و شیل با اشتغازایی ۲۴ نفر به منظور تامین خوراک کارخانه‌های آجر مجاور به چرخه فعالیت بازگشته است.

وی با بیان اینکه ذخائر معادن استان ایلام حدود یک میلیارد تن بوده و میزان استخراج سالیانه معادن استان حدود ۱۴ میلیون تن است، گفت: سال ۹۷ بالغ بر ۴.۹ میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج شده است.

کد خبر: ۲٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha