۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
هویت اقتصادی و اجتماعی گلستان به طلای سفید گره خورده/ لزوم تشکیل شورای عالی پنبه
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان:

هویت اقتصادی و اجتماعی گلستان به طلای سفید گره خورده/ لزوم تشکیل شورای عالی پنبه

گرگان- هاشمی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه هویت اقتصادی و اجتماعی گلستان به طلای سفید گره خورده گفت: تشکیل شورای عالی پنبه کشور به مرکزیت گرگان ضروری است.

هامان هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در گذشته کسب و کار و زندگی مردم منطقه استراباد و استان گلستان به پنبه مرتبط بوده و صنایع تبدیلی و کشاورزی ما باعث شده به سرزمین طلای سفید معروف باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان پنبه را هویت اجتماعی و اقتصادی منطقه دانست و گفت: زمانی ما در پنبه شاخص بین المللی بودیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان خواستار تشکیل شورای عالی پنبه کشور به مرکزیت گرگان شد و افزود: احیا پنبه در رشد اقتصادی ما موثر خواهد بود زیرا صنایع وابسته بسیاری دارد و چرخه تولیدات آن مشاغل زیادی را فعال یا تقویت می کند.

هاشمی نقش اتاق بازرگانی گرگان را در تشکیل این شورا مهم دانست و گفت: سابقه اتاق در بخش کشاورزی می تواند در تشکیل هسته اصلی این شورا موثر باشد و باید همه دستگاه‌های مرتبط را برای سیاست گذاری و شروع فعالیت های این شورا پای کار بیاوریم.

وی با بیان این که تشکیل این شورا از اولویت های مهم کمیسیون کشاورزی در دوره دهم اتاق گرگان خواهد بود، اضافه کرد: در نخستین جلسه کمیسیون کشاورزی این پیشنهاد را مطرح کردیم و از تمام ظرفیت اتاق بازرگانی گرگان و تجربه خوب هیات نمایندگان برای تحقق و تاثیرگذاری شورای عالی پنبه بهره خواهیم برد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی گرگان یادآور شد: پنبه یکی از حلقه های اصلی در الگوی کشت استان و در نهایت توسعه پایدار اقتصادی بوده و احیاء آن مسئولیتی اجتماعی است که برای رفاه مردم و کشاورزان استان باید به درستی انجام دهیم.

کد خبر: ۲۳۰٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha