۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری های شانگهای
معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرد؛

عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری های شانگهای

زنجان-معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت،به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاریهای شانگهای اشاره کرد و گفت: این ظرفیت موجب تسهیل دسترسی به بازارهای بزرگ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار،محمد مهدی برادران ظهر پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز اصناف، صنعت و تجارت در زنجان،گفت: رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن در دولت گذشته ۱.۷ درصد بود و میزان رشد این بخش در سال ۱۴۰۰ به ۳.۳ درصد و در سال گذشته نیز به ۹.۵ درصد افزایش یافت.

وی ابراز کرد: در بخش صنعت و معدن از حالت رکود خارج شده و به سمت رونق حرکت می‌کنیم و امیدواریم ثمره این رونق در سفره مردم هم مشاهده شود.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت،به تاکید رئیس جمهور بر پاسخگویی دولت اشاره کرد و گفت: این رویکرد در ۲ سال اخیر در پیگیری مسائل و مشکلات از سوی دولت قابل مشاهده است.

برادران تاکید کرد: طی سال گذشته میزان رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن در کشور به ۹.۵ درصد رسید و شمار جلسات منظم در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها طی فعالیت دولت سیزدهم هم از حیث تعداد و هم از لحاظ اثربخشی با همه سال‌های گذشته برابری می‌کند.

وی افزود: عزم دولت عزم کاری برای اصلاح امور است و اکنون یکی از دغدغه‌ها جذب نیروی کار در برخی استان‌ها برای واحدهای تولیدی است.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت، به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاریهای شانگهای اشاره کرد و گفت: این ظرفیت موجب تسهیل دسترسی به بازارهای بزرگ خواهد شد.

برادران تاکید کرد: دنیا صرفاً چند کشور خاص نیست و تعامل با کشورهای همسایه و کشورهای بزرگ در دستور کار دولت است و این موضوع پیش از این به آمریکا و چند کشور اروپایی منوط شده بود.

وی به رویکردهای وزیر جدید این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: تنظیم‌گری بدون دخالت دولت در سرکوب قیمت‌ها از جمله این رویکردها است و امیدواریم جهت گیری موجب رشد بیشتر شود.

کد خبر: ۲۲۹٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha