۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
شرکت تحقیقات بازار وی سرچ

شرکت تحقیقات بازار وی سرچ

شرکت تحقیقات بازار وی سرچ یک مصرف کننده تبلیغی را برای محصولی می بیند که برای او عالی به نظر می رسد و از شانس خود خوشحال می شود، اما این سناریو احتمالاً به شانس (و نباید) منجر شود.

به گزارش بازار به نقل از شرکت تحقیقات بازار وی سرچ یک مصرف کننده تبلیغی را برای محصولی می بیند که برای او عالی به نظر می رسد و از شانس خود خوشحال می شود، اما این سناریو احتمالاً به شانس (و نباید) منجر شود

شرکت تحقیقات بازار وی سرچ

به نقل از شرکت تحقیقات بازار وی سرچ یک مصرف کننده تبلیغی را برای محصولی می بیند که برای او عالی به نظر می رسد و از شانس خود خوشحال می شود، اما این سناریو احتمالاً به شانس (و نباید) منجر شود. شرکت ها این سناریوها را از طریق تحقیقات استراتژیک بازار ممکن می سازند. یک شرکت با داشتن اطلاعات ارزشمند در مورد بازار هدف خود می تواند محصولاتی را توسعه دهد و کمپین های بازاریابی ایجاد کند که مستقیماً برای مصرف کنندگان جذاب باشدو اینجاست که نقش یک شرکت تحقیقات بازار برجسته میشود .

اهمیت شرکت تحقیقات بازار

 مزایا به همین جا ختم نمی شود. شما می توانید از داده های به دست آمده از طریق تحقیقات بازار استفاده کنید تا شرکت خود را به روش های مختلف به سمت موفقیت سوق دهید. ما اصول اولیه تحقیقات بازار را در زیر می‌بینیم تا نشان دهیم شرکت‌ها چگونه از آن استفاده می‌کنند و برخی از مزایای کلیدی را بررسی می‌کنند. اگر از تحقیقات بازار برای تصمیم گیری مبتنی بر داده استفاده کامل نمی کنید، باید راه هایی را که می تواند به رشد شرکت شما کمک کند را در نظر بگیرید.

تحقیقات بازار در کسب و کار چیست؟

 تحقیقات بازار شامل جمع‌آوری داده‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جمعیت هدف و مصرف‌کنندگان است تا یک کسب‌وکار بتواند خود را به‌طور مؤثرتری بازاریابی کند و در نهایت در بازار موفق شود. تحقیقات بازار بخش مهمی از هر استراتژی تجاری است و شرکت تحقیقات بازار نقش مهمی در آن دارد ، چه آن کسب و کار B۲B یا B۲C، بزرگ یا کوچک، جدید یا قدیمی. این پاسخ‌هایی را ارائه می‌کند که شرکت‌ها برای تصمیم‌گیری نیاز دارند تا با توانمندسازی آنها در تصمیم‌گیری بر اساس داده‌ها، به جای عقب‌نشینی، به جلو حرکت دهند.

شرکت تحقیقات بازار وی سرچ اضافه میکند اکثر شرکت‌ها می‌دانند تحقیقات بازار چیست و اهمیت آن را در یک مفهوم کلی تصدیق می‌کنند، اما ممکن است متوجه نباشند که تحقیقات بازار و شرکت تحقیقات بازار چقدر برای موفقیت کسب‌وکارشان مهم است. زمانی که نیاز به شناسایی روندهای بازار دارید، مشتری اصلی خود را بهتر درک می کنید، یا به لیست بلندبالایی از اهداف مهم دیگر دست یابید، شرکت تحقیقات بازار پاسخ مهمی است.

انواع تحقیقات بازار و شرکت تحقیقات بازار

تحقیقات بازار یک مقوله وسیع است. در واقع، انواع مختلفی از تحقیقات بازار وجود دارد که می توانید از آنها برای رسیدن به اهداف خاص کسب و کار خود استفاده کنید. در زیر، مزایای مختلف هر نوع تحقیقات بازار را بررسی خواهیم کرد.

  • تحقیقات برند: تحقیقات برند بر ایجاد یا اصلاح برند شرکت شما متمرکز است تا تأثیری جسورانه و مطلوب در بازار هدف شما ایجاد کند. شما می توانید سطح آگاهی از برند در بین مخاطبان هدف خود، میزان وفاداری مشتریان به برند شما، انواع ویژگی هایی که مردم با برند شما مرتبط می کنند و سایر جنبه های ارتباط مشتریان با برند شما را بررسی کنید.

  • ارزیابی کمپین بازاریابی: برخی از تحقیقات بازار به طور خاص بر اثربخشی کمپین بازاریابی متمرکز هستند. می‌توانید ارزیابی کنید که چند نفر تبلیغات آنلاین شما را دیده‌اند و برای مثال نرخ کلیک چقدر بوده است. این نوع اطلاعات می تواند به شما کمک کند در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید و به کمپین های آینده اطلاع دهید تا به طور موثر به مشتریان دسترسی پیدا کنید و هزینه های جذب مشتری را کاهش دهید.

  • تحقیق رقیب: یکی از کارهای یک شرکت تحقیقات بازار میتواند تحقیقات رقبا باشد تا به شما کمک کند تا در مورد اینکه چگونه شرکت شما می تواند پیشرفت کند، بینشی کسب کنید. بررسی کمپین های بازاریابی رقبا، شهرت برند، حجم درآمد یا فروش و سایر نکات مهم داده می تواند به شما کمک کند از نقاط قوت و ضعف آنها بیاموزید.

  • تحقیق تقسیم بندی مشتری: یک نوع مهم از تحقیقات بازار که یک شرکت تحقیقات بازار انجام میدهد ، به ویژه برای مشاغل جدید، تقسیم بندی مشتری است. این مطالعات پایگاه مصرف کننده بزرگتر شما را به گروه ها یا شخصیت های مختلف تقسیم می کند. درک انواع مختلف مصرف کنندگانی که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید می تواند به شما کمک کند کمپین های شخصی سازی شده برای هر گروه ایجاد کنید.

  • تحقیقات مصرف کننده: تقریباً تمام تحقیقات بازار به نوعی مصرف کننده را درگیر می کند، اما برخی تحقیقات به طور خاص بر درک بهتر مصرف کنندگان در یک بخش خاص متمرکز است. ممکن است بخواهید در مورد عادات خرید، علایق، انگیزه ها و موارد دیگر اطلاعاتی کسب کنید. هرچه درک بهتری از مصرف کنندگان خود داشته باشید، به طور موثرتری می توانید آنها را جذب کنید.شرکت تحقیقات بازار در این زمینه به شما کمک میکند.

  • توسعه محصول: توسعه محصولات نیاز به تحقیقات بازار دارد تا از ارزش آن اطمینان حاصل شود و سپس محصول در طول زمان اصلاح شود. به عنوان مثال، ممکن است شاهد کاهش فروش در یک محصول شاخص باشید و متوجه شوید که نیازهای مشتریان تغییر کرده است و این محصول باید ویژگی جدیدی ارائه دهد تا مفیدتر یا راحت تر باشد و این یکی از خدمات شرکت تحقیقات بازار است.

  • تست قابلیت استفاده: مشابه تحقیقات توسعه محصول، تست قابلیت استفاده روی محصولات متمرکز است. با این حال، در اینجا تمرکز بر نحوه استفاده مصرف کنندگان از محصول شما است. برای مثال می‌توانید نسخه بتا برنامه تلفن همراه خود را منتشر کنید و از کاربران بازخورد دریافت کنید تا دریابید که آیا اشکال یا مشکلات دیگری وجود دارد که باید برطرف کنید.

مزایای تحقیقات بازار

تحقیقات بازار و شرکت تحقیقات بازار می تواند مزایای ارزشمندی را برای شرکت هایی مانند شما به ارمغان آورد. بیایید به برخی از تاثیرگذارترین روش هایی که تحقیقات بازار می تواند شرکت شما را برای موفقیت توانمند کند نگاه کنیم.

  • با مشاوره تحقیقات بازار و کمک یک شرکت تحقیقاتبازار رویکرد مشتری محوری را حفظ کنید

تحقیقات بازار همه چیز در مورد درک بهتر پایگاه مصرف کننده شما است و این یک گام اساسی برای ایجاد یک تجارت مشتری محور است. شرکت های مشتری محور، تجربه مشتری را در خط مقدم تمام کارهایی که انجام می دهند حفظ می کنند. تحقیقات نشان داده است که کسب و کارهای مشتری محور ۶۰ درصد سود بیشتری دارند. به راحتی می توان فهمید که چرا اولویت بندی نیازها و خواسته های مشتری دستور موفقیت است.

 تحقیق بازار به این معناست که چگونه در وهله اول آن نیازها و خواسته ها را همراه با دیگر جنبه های مهم مشتریان هدف خود درک می کنید. شما نمی توانید به طور موثر یک تجارت مشتری محور بسازید مگر اینکه مشتریان خود را درک کنید. انجام تحقیقات بازار با کمک یک شرکت تحقیقات بازار  به شما این امکان را می دهد که به طور خاص به نکات و ترجیحات مشتریان خود متوسل شوید. این یک برد برد برای مشتریان و کسب و کار شما است .

یکی از موثرترین راه‌ها برای مشتری‌محوری در تحقیقات بازار، استفاده از مدل تقسیم‌بندی-هدف-موقعیت‌یابی (STP) است.

این مدل بازاریابی شامل:

  • تقسیم بندی: بخش های احتمالی محصول یا خدمات شما ممکن است برای آنها جذاب باشد، طوفان فکری کنید. این بخش ها را می توان از نظر جغرافیایی، جمعیتی یا موارد دیگر تعریف کرد.

  • هدف گذاری: تعیین کنید کدام بخش یا بخش ها سودآورترین فرصت ها را برای شرکت شما ارائه می دهند تا بتوانید بر بازاریابی برای این بخش ها تمرکز کنید.

  • موقعیت یابی: یک استراتژی برای رفع نیازهای بخش هدف خود ایجاد کنید و آن را بهتر از رقبای خود انجام دهید. همچنین می توانید بهترین راه را برای تبلیغ راه حل خود به بخش هدف در نظر بگیرید.

  • ارتباط موثرتری با مخاطبان خود داشته باشید

وقتی مشتریان هدف خود را بهتر درک کنید، به این معنی است که می توانید به طور مؤثرتری به آنها دسترسی پیدا کنید. وقتی نوبت به کمپین بازاریابی شما می‌رسد، نمی‌خواهید زمان و پول خود را با آزمون و خطا تلف کنید، بلکه می‌خواهید یک استراتژی بازاریابی آگاهانه داشته باشید. دو عنصر اصلی برای ارتباط موثر با مخاطبان وجود دارد: کانال های بازاریابی که استفاده می کنید و محتوایی که به اشتراک می گذارید.

استفاده از یک رویکرد مناسب برای همه، صرف نظر از مخاطبان شما، می تواند یک اشتباه پرهزینه در ارتباط با کانال های بازاریابی باشد. نشریات چاپی که مخاطبان شما می‌خوانند، برنامه‌های تلویزیونی که تماشا می‌کنند، و وب‌سایت‌هایی که در آنها وقت می‌گذرانند می‌توانند به‌طور چشمگیری با مخاطبین هدف آخرین محصول شما متفاوت باشند.

به عنوان مثال، شما می توانید با تبلیغات یا بازاریابی در اینستاگرام به نزدیک به نیمی از جمعیت شهری دسترسی پیدا کنید، اما از این طریق فقط به یک پنجم جمعیت روستایی خواهید رسید. بنابراین تبلیغات تجهیزات مزرعه خود در اینستاگرام احتمالاً انتخاب ضعیفی است.

انتخاب کانال های بازاریابی مناسب اولین قدم مهم برای دستیابی به مخاطبان است، اما برای ارتباط واقعی با آنها، باید محتوای مطالب بازاریابی خود را نیز تنظیم کنید. همه چیز از ویژگی های محصول خود که تبلیغ می کنید تا لحن و تصاویر بصری که استفاده می کنید باید برای صحبت با مخاطبان هدف شما ساخته شود. وقتی مشتریان احساس می‌کنند که شما به زبان آنها صحبت می‌کنید، به احتمال زیاد به آنچه می‌گویید توجه می‌کنند.

 فرصت های رشد را شناسایی کنید

تحقیقات بازار فقط یک گام مهم برای شرکت های جدید یا شرکت هایی نیست که محصولات جدید را عرضه می کنند. انجام تحقیقات بازار به صورت دوره ای می تواند به شما در کشف فرصت های جدید برای بهبود و رشد کمک کند. برای مثال، ممکن است کشف کنید:

 بخش های دست نیافتنی: ممکن است با بخش های دست نیافتنی مواجه شوید که مانند مشتریان فعلی شما می توانند از محصولات یا خدمات شما بهره مند شوند. شاید آنها هنوز در مورد برند شما نمی دانند یا فکر می کنند محصولات شما برای شخص دیگری در نظر گرفته شده است. اینجاست که یک شرکت تحقیقات بازار به شما کمک میکند .این بخش می‌تواند مصرف‌کنندگانی با سن، جنسیت، سطح درآمد یا منطقه جغرافیایی متفاوت باشد. یک اصلاح ساده در محصول یا استراتژی بازاریابی شما ممکن است تمام آن چیزی باشد که برای باز کردن یک پایگاه مشتری جدید لازم است.

شراکت های تجاری: از طریق تحقیقات بازار، ممکن است فرصت هایی برای مشارکت با سایر مشاغلی که قبلاً با مخاطبان هدف شما ارتباط برقرار کرده اند، کشف کنید. تبلیغات مشترک می تواند برای شما و شرکت شریک سودمند باشد. اساسا، شما می توانید قدرت هر دو برند خود را برای گسترش و تقویت دسترسی خود ترکیب کنید.

بهبود محصول: تحقیقات بازار  و شرکت تحقیقات بازار می تواند کاستی های احتمالی را در محصول یا خدمات شما نشان دهد که در صورت اصلاح، به شما امکان می دهد مشتریان بیشتری را جذب کرده و رضایت مشتری را بهبود بخشد. همچنین ممکن است فرصت‌هایی را برای افزونه‌ها، بسته‌های محصول یا سایر موارد افزایش فروش پیدا کنید که برای ترجیحات مشتریان جذاب است و به شما در افزایش سود کمک می‌کند.

کد خبر: ۲۲۹٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha