۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
لبنان آماده ارائه خدمات بزرگ ترانزیت بین‌المللی به ایران
وزیر کار لبنان اعلام کرد

لبنان آماده ارائه خدمات بزرگ ترانزیت بین‌المللی به ایران

وزیر کار لبنان در دومین نمایشگاه بین‌المللی «سنگ مشهد» گفت: کشور ما در حوزه ترانزیت بین‌المللی فعال است و می‌تواند خدمات بزرگی در این زمینه به ایران ارائه دهد.

به گزارش بازار، دومین نمایشگاه بین‌المللی «سنگ مشهد» با حضور «علیرضا عسگریان» معاون رفاه و اموراقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «مصطفی بیرم» وزیر کار جمهوری لبنان آغاز به‌کار کرد.

وزیر کار جمهوری لبنان، برپایی این نمایشگاه را نشان‌دهنده پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و غلبه بر تحریم‌های ظالمانه غرب و استکبار جهانی دانست.

وی تأکید کرد: برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها بر گسترش روابط دو کشور تأثیر می‌گذارد.

مصطفی بیرم از مسئولان و برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بزرگ ایرانی خواست که شبیه به این نوع نمایشگاه‌ها را در لبنان نیز برگزار کنند.

وی محصولات ایرانی را بسیار زیبا و باکیفیت توصیف و نیازمند بازاریابی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: افزایش روابط میان دو کشور موجب بازاریابی بیشتر و معرفی بهتر محصولات می‌شود.

وزیر کار لبنان درباره برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور لبنان و تأثیر آن بر افزایش مراودات تجاری دو کشور تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه بر روابط سیاسی و اقتصادی ایران و لبنان تأثیرگذار و باعث شناسایی ظرفیت‌های طرفین خواهد شد.

دومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد به همت انجمن سنگ ایران در ۱۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی برپا شده است. در این نمایشگاه هیئت‌هایی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، پاکستان، چین و لبنان به همراه ۱۵ شرکت از استان خراسان‌رضوی و ۵۰ شرکت از استان‌های تهران، اصفهان، خراسان‌جنوبی، آذربایجان‌شرقی و غربی، یزد و اردبیل حضور دارند.

«مصطفی بیرم» وزیر کار جمهوری لبنان، نهم تیرماه با دعوت رسمی «سیدصولت مرتضوی» در رأس هیئتی از مدیران اقتصادی و سیاسی لبنان به‌منظور دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران و ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه به تهران سفر کرده است.

در این سفر هفت روزه در خصوص ارتقای سرمایه‌گذاری شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لبنان، افزایش صادرات کالاهای ایرانی، همکاری در حوزه مهارت‌آموزی، حضور متخصصان ایرانی در لبنان و تبادل تجربه در حوزه‌های بیمه، صندوق‌های بازنشستگی و ... بحث و تبادل‌نظر شد.

کد خبر: ۲۲۹٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha