۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
جهش تولید در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان
فیلم استان ها؛

جهش تولید در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

بندرعباس - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: شاهد جهش تولید در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان هستیم.

سید علی اصغر علامه در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: بعد از ۱۴ سال رکورد کامل در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با یک جهش امروز مورد توجه تمام فعالان اقتصادی کشور قرار گرفته و روزانه در حال توسعه و رساندن خود به جایگاه واقعی است.

علامه گفت: من افتخار می کنم امروز در میان شما عزیزان با دستی پر برای معرفی منطقه ویژه پارسیان آمده ام، در دو سال اخیر با حمایت کامل دولت محترم، استاندار پرتلاش استان، سازمان ایمیدرو و وزارت صمت توانستیم در حوزه زیر ساخت ۴۰ پروژه زیر ساختی و حوزه سرمایه گذاری ۲۰ قرارداد و تفاهم نامه تکمیل کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی با بیان اینکه در دو سال اخیر چهار پست اسکله راه اندازی و به بهره برداری رسیده است، بیان داشت: دو میلیون تن صادرات و واردات در شرایطی که در حال ساخت و ساز بوده ایم انجام داده ایم.

علامه با بیان اینکه در سال اخیر و گسترش فناوری ها مفهوم توسعه در مدل های نوین در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان دنبال می شد بیان داشت: فناوری ها اکنون در اقتصاد جهانی جایگاه خود را پیدا و با اقتصاد صنعت گره خورده اند، منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در مقایسه ملی و کلاس جهانی حرکت خود را آغاز و در مسیر توسعه پایدار قرار دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان اقتصاد دریا محور را یکی از موضوعات جذاب برای سرمایه گذاران و مدیران در سراسر دنیا خواند و بیان داشت: مناطق ویژه در دولت سیزدهم در جایگاه ویژه ای برخوردار بوده که امروز در غرب هرمزگان در دل منطقه ویژه پارسیان در کنار سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس بندری رو به پیشرفت روز های پوست اندازی خود را میگذراند.

وی افزود: در دوسال اخیر همکاران من با تلاش شبانه روزی برای جبران عقب ماندگی های ۱۴ساله و تحقق اهداف اقتصاد دریامحور و تخصصی شدن برای ورود به بازار های بین المللی برنامه ریزی میکنند.

علامه عنوان داشت: پارسیان در مسیر کلیودور شمال به جنوب قرار دارد و در دیپلماسی اقتصادی و نگاه ویژه به صادرات مهمترین تعارف ما در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان محسوب میشود و ما در صدد آن هستیم که منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و بندر پارسیان افتخار ایرانیان در صادرات محصولات کالاهای صنعتی و معدنی و صنایع پایین دستی پتروشیمی تبدیل شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه یکی از پروژه های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان که در مرحله مطالعاتی و نزدیک به اجرا قرار دارد اینست که در تلاش هستیم که با دعوت ملی و حتی بین المللی از تجار و فعالان تولیدکنندگان سنگ های قیمتی نخسین بازارگاه سنگ های زینتی را در این منطقه صنعتی ایجاد نماید.

علامه با بیان اینکه منطقه ویژه پارسیان با کل مناطق ویژه کشور یک تفاوت دارد افزود: منطقه ویژه پارسیان در کنار صنایع سنگین و بندر بزرگ پارسیان یک منطقه گردشگری تعریف شده است که میتواند بازارگاه سنگ های زینتی همچون یاقوت و فیروزه محصولات در استاندارد جهانی تولید و به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر نماید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بیان داشت:ما در منطقه ویژه پارسیان سعی کردیم نگاهمان عوض کنیم بجای اینکه خود را اصل و محور قرار دهیم سرمایه گذاران را محور قرار داده و اعتقاد داریم کار اصلی و ایثارگر واقعی سرمایه گذاران در عرصه صنعت و تولید میباشند.

علامه افزود: اگر میخواهیم تولید که تاکیدمقام معظم رهبری در سالیان اخیر و همچنین دغدغه دولت میباشد محقق گردد باید نگاه ها به حوزه صنعت، تولید و کار آفرین یه چرخش ١٨٠ درجه ای داشته باشد.

علامه با بیان اینکه باید با سرمایه گذاران مهربان باشیم گفت:اگر سرمایه گذاران متوجه شوند که دولت و مسئولین در کنار آنان و دغدغه رفع مشکل آنان دارند با تمام وجود با همه مشکلات به کار خود ادامه میدهند.

وی افزود: باید هزینه تولید را کاهش و حال که اقتصاد ایران از حالت رکورد خارج شده است و رشد مثبت اقتصادی را تجربه میکند تلاش کنیم با همه توان ادامه بدهیم.

علامه با بیان اینکه منطقه ویژه پارسیان در دو سال اخیر اراده کرد که تمام کسری ها گذشته را جبران کند گفت: ثابت کرده ایم که اگر اراده کنیم میتوانیم و توانستیم و الان با افتخار اعلام میکنم منطقه ویژه اقتصادی پارسیان دیگر مانند سابق نیست و به یک منطقه پر رونق به بعنوان دروازه اقتصادی غرب هرمزگان میباشد که روزانه شغل ایجاد و تولید به جامعه میدهد و محرومیت را از منطقه دور میکند.

کد خبر: ۲۲۹٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha