۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
ارتقای ظرفیت‌ کشاورزی دانش‌بنیان با گسترش مناسبات بین‌المللی
معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد

ارتقای ظرفیت‌ کشاورزی دانش‌بنیان با گسترش مناسبات بین‌المللی

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر گسترش مناسبات بین‌المللی برای دستیابی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سایر کشورها در حوزه کشاورزی دانش‌بنیان‌ تاکید کرد.

به گزارش بازار، سید مجتبی خیام‌نکویی در نخستین هم‌اندیشی ملی میز اقتصادی مالزی که در راستای ظرفیت‌سازی توسعه روابط دوجانبه با کشور مالزی از طریق همگرایی و هم‌افزایی دانش بین‌المللی دانش‌آموختگان این کشور به صورت وبیناری برگزار شد، با اشاره به اهمیت امنیت غذایی، کشاورزی دانش‌بنیان را کلید امنیت غذایی کشور خواند و افزود: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پیشبرد این هدف بزرگ نقش دارد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، این سازمان را متولی اصلی هدایت ظرفیت‌های کشور به سوی دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی برشمرد و بر سرعت بخشیدن به ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در خدمات‌رسانی به بخش کشاورزی تاکید کرد.

خیام‌نکویی اظهار داشت: اگر بخواهیم به امنیت غذایی پایدار دست یابیم، لازم است بهره‌برداران از دانش، علم و فناوری کافی برخوردار باشند.

رییس میز مالزی وزارت جهاد کشاورزی، شناسایی چالش‌های کشاورزی کشور و رفع آنها به کمک علم و فناوری روز و تجربیات سایر کشورها را دو وظیفه مهم و تاثیرگذار سازمان تات خواند و بر بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از فرصت‌های موجود برای گسترش ارتباطات کشاورزی ایران و مالزی، به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این کشور در حوزه کشاورزی دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: دانش‌آموختگان کشورهای مختلف از جمله مالزی می‌توانند نقش سفیران دوستی را داشته و با تاکید بر توان و ظرفیت بالقوه و بالفعل خود، راه را برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات بین‌المللی هموار کنند.

کد خبر: ۲۲۹٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha