۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
اختصاص بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از خانواده
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد

اختصاص بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از خانواده

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به همسویی دولت و مجلس برای حمایت از خانواده، تاکید کرد برای نخستین بار بودجه این طرح در سال ۱۴۰۲ از ۳۰ هزار میلیارد تومان گذشت.

به گزارش بازار، احمد راستینه درباره تشکیل وزارت خانواده در برنامه رویداد رادیو گفت وگو اظهارکرد: در ابتدای مجلس اولویت اول کمیسیون فرهنگی ناظر بر حمایت از خانواده بوده است؛ خانواده رکن پیشران هر جامعه است خاصه در ایران اسلامی که در ابتدای مجلس طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تصویب کردیم.

وی گام اول اولویت را در تصویب همین قانون دانست و افزود: اولویت اصلی مجلس در بحث لایحه برنامه هفتم ناظر بر این بود که اصلاح ساختار و جهت دهی درست بر مبنای یک اقدام تحولی باشد و از این رو در بررسی احکام برنامه هفتم در راستای حمایت از خانواده تشکیل وزارت خانواده، زنان و جوانان در دستور کار بوده است.

به گفته راستینه قانون اساسی نیز تاکیدات جدی نسبت به حراست از خانواده مطرح کرده است و اگر خانواده بالنده باشد و سلامت اقتصادی آن حفظ شود، جامعه‌ای پویا و بالنده و موفق و موثر خواهیم داشت.

در این زمینه باید در نظام حکمرانی و ساختاری مرکز ثقل به منظور جهت دهی سایر دستگاه‌ها در نظر گیریم؛ به گونه‌ای که وقتی رهبری تمدن سازی نوین اسلامی را طرح می‌کنند، خانواده رکن اصلی چنین جامعه‌ای است و راه پیش رو ناظر بر حراست از خانواده و رسیدنِ آن به نقطه با شکوهی است که پیشران تحول باشد.

این نماینده مجلس افزود: رهبری از قانون حمایت از خانواده به عنوان قانونی حیاتی یاد کردند و خوشبختانه رئیس جمهور هم در بودجه ۱۴۰۲ جهت دهی خوبی در راستای خانواده قرار داد و مجلس نیز هر جا بحث خانواده مطرح شد، به میدان آمد و کمک کرد؛ به گونه‌ای که کل اعتبارات بودجه‌ای از ۳۰ هزار میلیارد تومان گذشت.

راستینه به رادیو گفت‌وگو گفت: قانون حداقل‌هایی را در نظر گرفت که باید به تصویب می‌رسید ولی داستان خانواده فراتر از این هاست و سلامت خانواده ابعاد مختلفی دارد و در این زمینه پویایی اقتصادی و نظام فکری خانواده باید در نظر گرفته شود تا فرزندانی بالنده به جامعه تقدیم کند.

وی با بیان اینکه با تشکیل وزارت خانواده قرار نیست دولت بزرگ تر شود، افزود: هر دستگاهی باید نظارت پذیر باشد ولی نمی‌توان ابعاد مختلف خانواده را زیر تیغ نظارت مجلس قرار داد و بدین ترتیب دستگاه‌ها بازخواست نخواهند شد.

راستینه لزوم شکل گیری هم افزایی و ارتباطات فرا بخشیِ نهادهای موازی را متذکر شد و گفت: قصه جوانان فرابخشی است و لذا وزارتخانه از دو بعد دارای اهمیت است؛ نخست این که ساختاری چابک با ظرفیت هم افزایی شکل گیرد و دیگر این که نیازمند نظارت دقیق بر حرکت دستگاه‌ها هستیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: همه باید عزم خود را در ایجاد یک مرکز ثقل در کشور با حاکمیت تحول فرهنگی جزم کرده تا گفتمانی درباره وزارت خانواده شکل گیرد و به سمت ظرفیت بی نظیر بانوان و جوانان حرکت کنیم.

کد خبر: ۲۲۹٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha