۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
سلبریتی‌ها در آستانه پرداخت مالیات ۵۰۰ میلیارد تومانی

سلبریتی‌ها در آستانه پرداخت مالیات ۵۰۰ میلیارد تومانی

سخنگوی سازمان مالیاتی با بیان اینکه برخی از مالیات‌های اینفلوئنسرها مربوط به پیش از شناسایی درآمدهای این افراد بوده گفت: پیش‌بینی می‌کنیم مالیات تشخیصی این افراد ۵۰۰ میلیارد تومان و بیشتر خواهد بود.

به گزارش بازار، مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی، در پاسخ به سوالی در مورد رقم بسیار پایین مالیات تشخیصی برای اینفلوئنسرها (۱۷ میلیارد تومان برای ۲.۳ هزار میلیارد تومان درآمد) گفت: ۱۷ میلیارد تومان برگ تشخیص مالیاتی که به آن اشاره شده بود، برگه‌هایی بوده است که پیش از رسیدن اطلاعات کامل بوده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون اطلاعات کامل‌تر را دریافت کردیم، گفت: به این ترتیب اطلاعات فروش و حساب‌ها را نیز کاملا ارزیابی کردیم. در نتیجه به واسطه این اطلاعات جدید در حال صدور برگه متمم هستیم. در حال جمع‌بندی اطلاعات هستیم و آن ۱۷ میلیارد تومان لزوما مالیات ناظر بر ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات نیست و برای برخی افراد است.

سرپرست مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که درآمدی بسیار بیش از این مقدار یعنی به طور مثال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و بیشتر مالیات تشخیصی است که امکان وصول آن از سلبریتی‌ها وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ضریب مالیاتی اینفلوئنسرها گفت: به این دلیل که درآمد این افراد به عنوان درآمد تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود، بنابراین پس از کسر هزینه‌ها و به منظور تعیین درآمد حدود ۴۵ درصد نسبت سود فعالیت منظور خواهد شد.

موحدی در پاسخ به سوالی در مورد هزینه‌های قابل قبول این دسته از مودیان گفت: به طور مثال فردی که یک کلیپ تبلیغاتی درست کرده است و به سبب آن درآمدی داشته می‌تواند هزینه‌های مربوط به ساخت آن مانند هزینه تهیه موشن و ... را با مدارک و مستندات ارائه کند، امکان کسر آن وجود دارد.

کد خبر: ۲۲۹٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha