۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸
 مالیات بر عایدی سرمایه عامل رشد بورس در میان‌مدت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

مالیات بر عایدی سرمایه عامل رشد بورس در میان‌مدت

کارشناس بازار سرمایه گفت: مالیات بر عایدی سرمایه پول‌ها را از بازارهای دلالی خارج و وارد بورس خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: مالیات بر عایدی سرمایه بسیار ارزشمند و مثبت است که روند دلالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، به این شکل که با تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه دلال‌ها از بازارهای ارز، طلا، مسکن و خودرو خارج خواهند شد.

وی گفت: با خروج پول‌ها از بازارهای دلالی سرمایه‌ها به سمت بازار سرمایه هدایت خواهد شد، زیرا سرمایه گذاری در بازار سهام شامل این قانون نمی‌شود. در این شرایط می‌توان گفت شاهد رشد بورس در میان مت نیز خواهیم بود.

دارابی با تاکید براینکه قانون مالیات بر عایدی سرمایه باید با دقت بسیار بالایی اجرایی شود، تصریح کرد: عملیاتی شدن این قانون بسیار سخت خواهد بود. به عنوان نمونه از طرف دیگر میان عایدی سرمایه و عایدی حاصل از تورم، اختلاف ایجاد کردن کار بسیار سختی است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بنابراین یکی از نکات مهمی که در قانون مالیات بر عایدی سرمایه مهم خواهد بود، ایجاد زیر ساخت‌های اجرایی و همچنین رفع نواقصی که در طول اجرای این قانون پیش می‌آید است.

وی در پایان تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه در کوتاه مدت شاید تاثیر گذار نباشد، اما در میان مدت تاثیر خود را بر تمام بازارها خواهد گذاشت و سرمایه‌ها جذب بازار سرمایه خواهد شد و دیگر شاهد سفته بازی در بازارهای طلا و ارز و ... نخواهیم بود.

کد خبر: ۲۲۹٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha