۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
سند توسعه اقتصادی شهرها و روستاهای اردبیل تدوین شد
رئیس مدیریت و برنامه ریزی اردبیل:

سند توسعه اقتصادی شهرها و روستاهای اردبیل تدوین شد

اردبیل - شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی شهرها و روستاهای استان اردبیل تدوین و ابلاغ شد.

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در این مطالعات که با محوریت توسعه اقتصادی، اشتغال و کارآفرینی تدوین و تهیه شده، سعی بر این بوده بر اساس ظرفیت و توانمندی شهرستان ها و مناطق روستایی استان حرکت های مؤثر در تقویت نظام اقتصادی و معیشت مردم رقم بخورد.

وی تصریح کرد: برای ۴۷۴ روستا و ۱۲ شهرستان استان اردبیل این مطالعات و طرح های توسعه ای بر محور اقتصادی، اشتغال و تولید تهیه و تدوین شده تا یک حرکت رو به جلو را در این حوزه شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از ابلاغ جزئیات دقیق برنامه ریزی ها بر اساس سند آمایش استانی خبر داد و گفت: در این سند نیز سعی شده در کنار تحلیل های اجتماعی، فرهنگی، نظام اقتصادی و زیست محیطی نیز مورد توجه قرار گرفته و ساختارهای سکونتی و همچنین مخاطرات زیست محیطی به دقت مورد رصد و پایش قرار گیرد.

شایقی افزود: در این سند راهبردهای توسعه استان اردبیل در قالب الگوهای اقتصادی و نظام رشد تولید با یک چشم انداز مناسب در نظر گرفته شده تا با طراحی و برنامه ریزی دقیق بتوان حرکت اصولی را در این بخش انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در نظام تحولی شهرستان ها نیز سعی شده تا بر محور و الگوی آب و هوا، ظرفیت های سرزمینی، زیست محیطی، نظام اقتصادی کارآمد و گردشگری تحول آفرین طرح های توسعه ای ارائه شده و نظام تحولی مد نظر قرار گیرد.

شایقی اضافه کرد: در سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار جمعیت نیز حکمرانی درست با الگوهای نظری توسعه روستایی و مدل های توسعه ای فضایی و کاربردی مورد توجه قرار گرفته تا در سال مزین به «مهار تورم و رشد تولید» بتوان در روستاها نظام اقتصادی کارآمد را فعال کرده و جلوی مهاجرت ها را گرفت.

وی از اجرای ۳۳ طرح مطالعاتی و پژوهش محور در سطح استان خبر داد و بیان کرد: از تعداد ۵۴ طرح پژوهشی رسیده به دبیرخانه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری بعد از ارزیابی و پایش دقیق ۳۳ طرح تصویب شده تا زمینه اجرایی آن در سال جاری فراهم آید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: با فراخوان و آغاز این طرح های پژوهشی و تحقیقاتی امیدواریم ۲۴ دستگاه اجرایی استانی، یک درصد بودجه خود را به عملیاتی شدن این طرح های تحقیقاتی اختصاص دهند تا در کوتاهترین زمان شاهد بهره برداری از این طرح های پژوهشی و فناورمحور باشیم.

کد خبر: ۲۲۹٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      سلام. خسته نباشید. حقوق من که کارگرم به اندازه تورم اضافه نکرد.اقای وزیرکارایران وماده 41قانون کار را اجرانکرد.که حقوق من به اندازه تورم اضافه نکرد. درخواست بازنگری شورای عالی کاردرسال1402را دارم.دستم به دامنتان وزیر کار ایران را استیضاح کنید