۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
ارزانی بازار فولاد را دچار رکود کرده است| کارخانجات نگرانند
رئیس اتحادیه آهن و فولاد در گفتگو با بازار:

ارزانی بازار فولاد را دچار رکود کرده است| کارخانجات نگرانند

تهران- رستگار، رئیس اتحادیه آهن و فولاد گفت: صنف آهن و فولاد در هفته ای که گذشت به خاطر ارزانی و عدم خرید و فروش دچار رکود شده است.

حمیدرضا رستگار در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در هفته ای که گذشت صنف آهن و فولاد دچار رکود شده گفت: این موضوع به دلیل ارزانی در نرخ آهن و فولاد بود که باعث شد کسی به سمت خرید و فروش نرود.

وی افزود: بازار ساکت و دچار سکون شده که موضوعی بسیار نگران کننده است. مردم نگران این هستند که این وضعیت تا چه زمانی می خواهد همینطور باقی بماند.

با قطع و وصل کردن برق تولید فولاد از کار می افتد

رئیس اتحادیه آهن و فولاد گفت: اعضای اتحادیه آهن و فولاد دغدغه تولید و به فروش رساندن اجناس خود را دارند و امیدواریم که این اوضاع درست شود.

رستگار در ادامه با بیان اینکه در تابستان قطعی برق کارخانجات آهن و فولاد بسیار به ما صدمه می زند گفت: برخلاف دیگر واحدهای تولیدی نمی شود برق صنایع فولادی را قطع کرد و انتظار داشت که پس از اتصال مجدد دستگاه ها به همان منوال پیشین کار کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه ها و کوره های آهن و فولاد باید مداوم روشن باشند تا بتوانند محصول با کیفیتی را ارائه دهند. ما در جهان دارای جایگاه خوبی هستیم و نباید به راحتی این مقام را تحویل دیگر کشورها دهیم.

تاسیس نیروگاه خورشیدی

رئیس اتحادیه آهن و فولاد با بیان اینکه اگر آنطور که گفته شده در کنار کارخانجات نیروگاه های خورشیدی نیز تاسیس شود می تواند مشکلاتی که در بورس به وجود آمده را حل کند، گفت: نوسان گیری، بازار سازی، رانت های مختلف و گرانی بی مورد آهن و فولاد نیز از بین خواهد رفت.

رستگار ادامه داد: در اینصورت هر کارخانه می تواند به اندازه مورد نیاز خود برق تولید و مصرف کند و مازاد را نیز به فروش برساند.

وی تصریح کرد: برق عمومی نیز می تواند بیشتر به صنایع خرد و کوچک برسد و کمکی نیز به صنعت برق کشور می شود.

کد خبر: ۲۲۹٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha