۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
 «قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال ۹۸ مجلس قانونی را پیگیری کرد و تکالیفی در حوزه خاک به عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشت که بخشی ابلاغ و بخشی در حال ویرایش حقوقی است.

به گزارش بازار، صفدر نیازی شهرکی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کشور در حوزه آب کارهای زیادی انجام شده، اما به نوعی خاک مورد بی مهری قرار گرفته در حالی که نعمت بزرگی است که ارزش زیادی در حیات ما دارد.

وی افزود: امروز کشور در حوزه خاک با چالش‌های بسیاری مواجه است، سال ۱۳۹۸ مجلس قانونی را پیگیری کرد و تکالیفی در حوزه خاک به عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته که بخشی از آن ابلاغ شده و بخشی هم در دولت به لحاظ حقوقی نیاز به اصلاح دارد که به زودی تصویب نهایی شده و به مرحله اجرا می‌رسد.

نیازی شهرکی اضافه کرد: امید است در دو سال آینده قانون خاک ابلاغ و تکالیف اجرایی هر نهاد مشخص شود، براساس این قانون دولت مکلف است نقشه تمام خاک‌ها را اجرایی کرده و موضوع پایش جدی‌تر دنبال شود.

وی با بیان اینکه این طرح به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: خاک‌های کشور در حال شور شدن و از دست دادن مواد آلی خود هستنددر حال حاضر ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا کار آغاز شود.

معاون آب و خاک با اعلام نگرانی‌ها موجود در این حوزه تصریح کرد: خاک به لحاظ ساختاری نیاز به تقویت دارد که این مهم با روش‌های گوناگون باید انجام شود.

کد خبر: ۲۲۹٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha