۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
روند کند اجرای طرح الگوی کشت در کشور

روند کند اجرای طرح الگوی کشت در کشور

رییس اتاق اصناف کشاورزی گفت: اجرایی شدن طرح الگوی کشت، نیازمند تقویت کشت قراردادی، دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق تولید و استفاده از نظرات تشکل‌های بخش کشاورزی است.

به گزارش بازار، قاسم پیشه‌ور رییس اتاق اصناف کشاورزی با اشاره به سابقه ۵۰ ساله طرح الگوی کشت در کشور، گفت: اینکه الگوی کشت در این سال‌ها اجرایی نشده به دلیل این است که این یک طرح ملی و فراسازمانی است و یک وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند این طرح را پیش ببردهمه دستگاه‌هاو مقام‌های محلی باید وارد عرصه شوند.

روند کند، اجرای طرح الگوی کشت در کشوروی افزود: یکی دیگر از دلایل اجرایی نشدن الگوی کشت این است که در تدوین آن نظرات تشکل‌ها، اتاق اصناف کشاورزی و کشاورزان دیده نشده کسی که در نهایت طرح را اجرا می‌کند، کشاورز است، ولی از ظرفیت آن‌ها در این طرح استفاده نشده است.

رییس اتاق اصناف کشاورزی اضافه کرد: برای تغییر الگوی کشت ۴۰ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده، ولی این اعتبارات به کشاورزان پرداخت نشده وبه کشاورز گفته‌اند هندوانه نکارد و به جای آن گندم بکارد، ولی هیچ گزینه جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشده استلذا کشاورز کارش را ادامه می‌دهد.

وی درباره تاثیر یارانه‌ها و مشوق‌های اجرای طرح الگوی کشت بر کشاورزان و ترغیب آن‌ها به اجرای الگوی کشت، تصریح کرد: این یارانه‌ها هزینه‌های کشاورزان را پوشش نمی‌دهد و باید حمایت‌های بیشتری از آن‌ها شود.

کد خبر: ۲۲۹٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha