۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
۱۲ پرونده احتکار و گران فروشی اقلام بهداشتی در خراسان جنوبی تشکیل شد
معاون صمت خراسان جنوبی:

۱۲ پرونده احتکار و گران فروشی اقلام بهداشتی در خراسان جنوبی تشکیل شد

بیرجند - معاون سازمان صمت خراسان جنوبی از تشکیل 12 پرونده احتکار و گران فروشی اقلام بهداشتی در استان خبر داد و گفت: اطلاعات ۶ هزار و ۷۷۶ انبار در خراسان جنوبی در سامانه جامع انبارها ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تهوری ظهر یکشنبه در اولین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالای خراسان‌جنوبی که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: نگهداری گروه‌های کالایی ۱۱ گانه بدون ثبت در سامانه جامع انبارداری ظن به قاچاق محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی‌های لازم در این زمینه انجام شده است، ادامه داد: اطلاعات شش هزار و ۷۷۶ انبار در سامانه مربوطه ثبت شده است.

تهوری با اشاره به دریافت ۱۱ هزار و ۴۷۹ حواله رسید کالایی در استان عنوان کرد: نظارت‌های سیستمی و سامانه‌ای را در راستای کنترل و پیشگیری از قاچاق کالا افزایش داده‌ایم.

وی با اذعان به اینکه با شیوع کرونا ثبت گروه‌های کالاهای بهداشتی چون ماسک و مواد شوینده در سامانه جامع انبارداری الزامی است، ادامه داد: در استان طرح ضربتی نظارت بر توزیع درست و مناسب اقلام بهداشتی و مواد شوینده را اجرایی کردیم.

معاون سازمان صمت خراسان جنوبی به تشکیل ۱۲ پرونده تخلف در این زمینه خبر داد و افزود: تخلفات در زمینه احتکار، نگهداری غیرمجاز و گران فروشی اقلام بهداشتی بوده است.

تهوری با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی خوشبختانه کمترین قاچاق را در سطح عرضه داشته‌ایم، تصریح کرد: گشت‌های مشترکی که با همکاری پلیس آگاهی، پلیس اماکن و تعزیرات داشته‌ایم تأثیرگذار بوده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه نظارت‌های سیستمی در کنار بازرسی‌های میدانی برای کشف تخلفات است، عنوان کرد: پارکینگ‌های عمومی و خصوصی اتومبیل باید در سامانه جامع اطلاعت خودرویی خود را ثبت کنند در غیر این صورت ظن به قاچاق خواهد بود.

کد خبر: ۲۲٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha