۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
خسارت نکشت کشاورزان منطقه سیستان جبران می شود
مدیر کل بحران وزارت جهادکشاورزی:

خسارت نکشت کشاورزان منطقه سیستان جبران می شود

زاهدان- مدیر کل دفتر بحران وزارت جهادکشاورزی، گفت: با توجه به عدم کشت اراضی کشاورزی منطقه سیستان، جبران بخشی از خسارت نکشت محصول از طریق کارگروه استانی در دست پیگیری است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان بلوچستان، حسین آهنی در سفر چهار روزه به سیستان بلوچستان اظهار داشت: با توجه به ادامه خشکسالیها و عدم کشت اراضی کشاورزی منطقه سیستان، جبران بخشی از خسارات نکشت محصول با تدوین شیوه نامه از طریق کارگروه استانی به صورت بلاعوض به بهره برداران در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل دفتر بحران وزارت جهاد کشاورزی، گفت: این برنامه کوتاه مدت توسط وزارت جهادکشاورزی برای کمک به کشاورزان اجرایی می شود.

آهنی افزود: در این سفر تعیین و تکلیف بدهی های بانکی و خسارت نکشت بهره برداران بخش کشاورزی استان ناشی از خشکسالی های اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد:۸۲ هزار هکتار اراضی که به دلیل عدم آورد رودخانه هیرمند و تامین آب به زیر کشت نرفته بود بر اساس نقشه کاداستر اراضی مورد شناسایی شده است.

مدیر کل دفتر بحران وزارت جهادکشاورزی، گفت: با مشارکت بانک های عامل از جمله بانک کشاورزی امهال سود، جرائم و دیر کرد تسهیلات بانکی بهره برداران سطح استان سیستان و بلوچستان با تامین اعتبار از سوی وزارت جهادکشاورزی صورت می گیرد و پرداخت اصل وام بعداز یک دوره تنفس سه ساله از سوی بهره برداران پرداخت خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۹٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • صالح IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
      1 0
      خدا کند هرچی زودتر این پول بدست کشاورزان برسد چون واقعا برای نون شبشون موندن و چندین سال هستش که از زمين های کشاورزی ریالی عایدشون نشده این کمک بلاعوض دولت کمک بزرگی در حقشون می باشد.