۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
آموزش و پرورش می‌تواند از منابع داخلی خود، فوق العاده ویژه کارکنانش را افزایش دهد
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

آموزش و پرورش می‌تواند از منابع داخلی خود، فوق العاده ویژه کارکنانش را افزایش دهد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه میانگین فوق العاده ویژه کارکنان آموزش و پرورش ۲۱ درصد است، گفت: آموزش و پرورش می‌تواند از منابع داخلی خود فوق العاده ویژه کارکنانش را تا ۳۵ درصد افزایش دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی با بیان اینکه فوق العاده ویژه باید به تمامی کارکنان آموزش و پرورش تعلق گیرد، اظهار کرد: این فوق العاده ویژه شامل مشاغل عمومی و تخصصی می‌شود و بین ۳۵ تا ۵۰ درصد بین دستگاه‌های مختلف دولتی توزیع می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شورای حقوق و دستمزد بر اساس فرآیند قانونی مشاغل عمومی و تخصصی تعیین شده و معلمی نیز از مشاغل تخصصی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در تبصره ۲ ماده ۶ قانون رتبه بندی معلمان نیز تصریح شده که کلیه مزایا و فوق العاده ویژه سایر کارکنان دولت مشمول معلمان نیز می‌شود به این معنا که اجرای رتبه بندی معلمان ارتباطی با پرداخت فوق العاده ویژه ندارد.

وحیدی یادآور شد: در حال حاضر میانگین فوق العاده ویژه پرداختی به کارکنان آموزش و پرورش ۲۱ درصد است، افزود: برای رسیدن به ۳۵ یا ارتقای آن تا ۵۰ درصد آموزش و پرورش باید مصوبه شورای حقوق و دستمزد را بگیرد که این شورا نیز عنوان کرده که دستگاه‌ها می‌توانند از منابع داخلی خودشان این ارقام را پرداخت کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام آمادگی کرده بدون اینکه از بودجه دولت استفاده کنیم از پرداخت فوق العاده ویژه را با اولویت بندی به صورت تدریجی آغاز کنیم.

وی عنوان کرد: برای پرداخت تا ۳۵ درصد این آمادگی در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد ولی برای رقم بالاتر از آن چنانچه مصوبه شورای حقوق و دستمزد وجود داشته باشد، این آمادگی در مجلس وجود دارد که با یک متمم و اصلاحیه در قانون بودجه این کسری از طریق مجلس دنبال شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: بنابراین تمامی کارکنان آموزش و پرورش باید مشمول افزایش فوق العاده ویژه شوند چرا که اگر در دستگاه دیگری به غیر از آموزش و پرورش بودند قطعا چنین دریافتی نداشتند.

کد خبر: ۲۲۹٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 13
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عبداله IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      15 0
      منابع آ پ چی هست؟ گچ؟ تخته پاک کن؟ ماژیک؟ کاغذ A4؟
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      9 4
      معوقات بازنشستگان اول مهر 1400را بدهید احکام ما را درست کنید
    • مردم مظلوم خوزستان IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      1 0
      چراازدولت طلب نشه مگه آ.پ چه منبعی داره چراتوخوزستان ازطریق شرکت های نفت وصنایع فولاد آلایندگی نمیگیرین وحقوق معبمارو اضافه کنیدمگرالان این شرکت نه اینکه دارندبه شهرداری حق آلایندگی میدن وپاداش ومزایای کارکنانشون بردن بالا یخورده بفکرحقوق معلماباشیداین معلمامیخان زندگی کنندقرارنیس همش اجرمعنوی باشه الان تواین دنیاهستن زن وبچه دارندبچه هاشون نون وغذا وامکانیات میخان.
    • ابوالفضل IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      0 0
      منابع آپ ؟ کدوم منابع ؟ آپ حق بیمه تکمیلی اش را حساب نمیکنه که بیمه دانا حسابش را دیر پرداخت میکنه حالتون خوشه
    • ناشناس IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      0 0
      چرا قوانین زمانی که به آنوزش و پرورش می رسه برای اجرا تبدیل میشه به دل بخواهی و اختیاری ؟؟؟؟؟؟؟؟
    • کبرا IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      0 2
      خدا را شکر آموزش وپرورش علاوه بر تامین نیروی انسانی وموفق ونخبه درجامعه میتونه افزایش ۲۵ درصدی کارکنان را تامین کنه ? حالا کدام با ارزش تر و مهم تر برای پیشرفت کشور هست ؟?
    • معلم IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      0 0
      خجالت بکشید معوقه های ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ روی دستتان مانده حرف هز فوق العاده ویژه چهار ماه عقب مانده می زنید
    • اسد IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      0 0
      چرا ا.پ رتبه بندی ما را نمی دهد ما بازنشسته های ۱۴۰۰ را مثل یک آشغال کنار انداختند وهیچ توجهی به ما ندارند. لطفا ما را فراموش نکنید.
    • محمد رضا سهرابی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      0 0
      حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش عادلانه باشه ..مابقی پیش کش...آخه ۷۹۰۰ شد حقوق که به خ ماتی میدن...توقع هزار تا کار خارج از وظیفه هم دارن
    • ه IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      2 0
      سلام وقت بخیر نایب رییس کمیسیون آموزش شما که می گویید تمامی کار کنان آموزش پرورش با مشمول فوقلاده ویژ شوند مگر سرایداران وخدمتگذاران مگر از کارکنان اموزش پرورش نیستند که هیچ کمکی بهشان نمی شود بیشترین کار هم به دوش ما ها است
    • ه IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      1 0
      ما نیروهای خدماتی هم جز کارکنان آموزش پرورش هستیم که پایین ترین حقوق را داریم و بیشترین کار مدرسه از جمله نگهداری از اموال بیت المال به عهد ما است وبا این حقوق کم واقعا در مضیقه هستیم ولی معلم ها با گذاشتن کلاس های خصوصی هزینه زندگیشون را در می آورند خودتان می دانید کلاس ها خصوصی هزینه های گزافتی دارد خواهشا خواهشا به این قشر ضعیف کمک کنید
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      1 0
      منابع به روزه تخته وایت برد ماژیک دوسر یک سر قرمز ودبگری آبی .هنوز دانش آموزان بلوچستان فضای آموزشی ندارن . فوق‌العاده ویژه رو از کجا میاره
    • آرش IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      0 0
      سالهاست مدارس با شهریه دانش آموزان می چرخه منابع کجا بود