۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
اهداء هزار استاندارد شغل صنایع دستی و ۱۲۰۰ استاندارد دانش بنیان به لبنان
معاون وزیر تعاون خبر داد

اهداء هزار استاندارد شغل صنایع دستی و ۱۲۰۰ استاندارد دانش بنیان به لبنان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از اهداء سخاوتمندانه هزار استاندارد شغل و شایستگی صنایع دستی و هزار و ۲۰۰ استاندارد دانش بنیان به کشور لبنان خبر داد.

به گزارش بازار، غلامحسین حسینی نیا در نشست با مصطفی بیرم وزیر کار لبنان، گفت: اشتراکات بسیاری بین ملت ایران و لبنان وجود دارد که ما مردمان این کشور را از خودمان می‌دانیم و در راستای حفاظت از خون شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی از هیچ کوششی برای آبادانی کشور لبنان دریغ نخواهیم کرد.

وی توانمندسازی نیروی جوان را از رموز موفقیت کشور ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه برشمرد و افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تجربیات و دستاوردهای موفق ۷۰ ساله در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی دارد که با کمال میل در اختیار کشور دوست و همسایه لبنان قرار می‌دهد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ذیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان اصلی‌ترین سازمان غیررسمی در ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور محسوب می‌شود و البته نهادهای مختلفی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت جهاد و ... در مسیر توسعه آموزش‌های مهارتی این سازمان را یاری می‌کنند؛ ولیکن آموزش‌های مهارتی بر اساس استانداردهای سازمان، توسط نهادهای مذکور ارائه می‌شود و سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای و ارائه گواهینامه مهارت توسط سازمان صورت می‌پذیرد.

وزیر کار لبنان، در ادامه با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران، نیازهای آموزشی بازار کار این کشور را به نحو احسن مرتفع می‌کند، گفت: این سازمان در عین سختی‌های فراوان که در ارائه آموزش دارد، انعطاف فراوانی در ارائه آموزش‌های مهارتی بر طبق استانداردهای تعیین شده دارد. «مصطفی بیرم» با اشاره به اوضاع نابسامان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور لبنان، تاکید کرد: کشور لبنان نیازمند ارائه آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت و سر و سامان دادن بر طبق استانداردهای آموزشی در بخش دولتی و خصوصی هستیم.

وی از فرهنگ مصرف گرانه به عنوان بحران این دو سال اخیر در کشور لبنان یاد کرد و بیان داشت: ما درصدد آن هستیم که فرهنگ تولید و خوداتکائی را در این کشور گسترش دهیم.

وزیر کار لبنان، با اشاره به تجربیات گردشگری، آشپزی، هتلداری با توجه به ظرفیت‌های این کشور، اعلام داشت: علیرغم بحران اقتصادی لبنان، در زمینه گردشگری، ارتباطات و مهارت‌های نرم دارای تجربیات خوبی است که با کمال میل در اختیار کشور ایران قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: کشور ایران به لطف تدبیر و دوراندیشی مقام معظم رهبری با توجه به درنظر گرفتن شعار سال سیاست رشد تولید و مهار تورم را دنبال می‌کند که متأسفانه فرهنگ مصرف گرایی در کشور لبنان رواج یافته است.

کد خبر: ۲۲۹٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha