۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
برای کاهش آلودگی هوای تهران، هیچ راهی به‌ غیر از برقی‌ سازی حمل و نقل نداریم
رئیس پژوهشگاه نیرو:

برای کاهش آلودگی هوای تهران، هیچ راهی به‌ غیر از برقی‌ سازی حمل و نقل نداریم

عمیدپور رییس پژوهشگاه نیرو با اشاره به مذاکره وزارت نیرو و این پژوهشگاه با برنامه عمران سازمان ملل متحد (یو. ان. دی. پی UNDP) گفت: برقی‌سازی کشور با اولویت شهر تهران پیگیری و اجرا می‌شود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مجید عمیدپور رییس پژوهشگاه نیرو در حاشیه مذاکرات با برنامه عمران سازمان ملل متحد (یو. ان. دی. پی UNDP) در جمع خبرنگاران گفت: امروز مذاکره‌های خوبی برای برقی‌ سازی کلان‌ شهرها انجام شد و همه به اهمیت این موضوع تأکید کردند.

وی ادامه‌ داد: اجرایی‌ کردن طرح برقی‌ سازی کلان‌ شهرها و به‌ ویژه شهر تهران در افزایش سلامت مردم بسیار اثرگذار خواهد بود.

رئیس پژوهشگاه نیرو خاطرنشان‌ کرد: در این نشست، مشکلات و موانعی که بر سر راه این عمل خواهد بود مورد ارزیابی قرار گرفت.

عمیدپور گفت: امید است این پژوهشگاه به‌ عنوان نماینده وزارت نیرو تفاهم‌ نامه‌ ای با نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد به امضا برساند.

وی اضافه‌ کرد: می‌ توان با امضای این تفاهم‌ نامه طرح‌ های خوبی برای برقی‌ سازی کشور و به‌ خصوص شهر تهران اجرایی کرد.

رئیس پژوهشگاه نیرو افزود: جهان به سمت توسعه استفاده از برقی شدن به دلیل هوشمند شدن اکثر دستگاه‌ ها می‌ رود و اگر روند جهانی را نگاه کنیم بهره‌ برداری از دستگاه‌ های برقی در حال‌ رشد و توسعه است.

عمید پور گفت: تلاش بر این است که این مسیر جهانی نیز در کشورمان دنبال شده و مردم از مزایای آن بهره‌ مند شوند.

وی با بیان اینکه در چند سال آینده میزان مصرف برق ۲ برابر خواهد شد، تاکید کرد: کشورمان هم باید خود را برای برقی‌ سازی آماده کند.

رئیس پژوهشگاه نیرو اظهار داشت: برنامه‌های وزارت نیرو برای توسعه تولید برق و بهره‌ برداری از انرژی‌ های تجدید پذیر در دست اجرا است و به‌ تدریج مسائل کمبود برق حل خواهد شد.

عمیدپور با اشاره به اینکه اکنون ناترازی‌ هایی در بخش برق و گاز وجود دارد، گفت: اقدام‌ های وزارتخانه‌ های نیرو و نفت سبب خواهد شد این نا ترازی‌ ها در آینده برطرف شود.

وی ادامه داد: به منظور کاهش آلودگی هوا در تهران، هیچ راهی به‌ غیر از برقی‌ سازی سامانه حمل‌ و نقل نداریم.

رئیس پژوهشگاه نیرو با اشاره به پروژه‌ ای که پیشتر با برنامه عمران سازمان ملل متحد در بخش ساختمان انجام شده و موفقیت‌ آمیز بوده است، افزود: این برنامه هم باتوجه‌ به آن تجربه است و امید می‌ رود که اجرایی شود.

کد خبر: ۲۲۹٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha