۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
ستاد اجرایی ۲۰ میلیارد دلار در صنعت نفت سرمایه‌گذاری می‌کند
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره):

ستاد اجرایی ۲۰ میلیارد دلار در صنعت نفت سرمایه‌گذاری می‌کند

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به اجرای طرح‌هایی برای تولید ۱۱ میلیون تن محصولات پتروشیمی طی پنج سال آینده گفت: این مجموعه طی پنج سال آینده در صنعت نفت ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش بازار، عارف نوروزی امروز (دوشنبه، ۱۲ تیرماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح افزایش استحصال گاز اتان ۹ پالایشگاه مجتمع گازی پارس جنوبی با بیان اینکه همواره پیمانکاران خارجی بر ایرانیان برای کار در کشور منت می‌گذاشتند، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نخستین قرارداد در قالب الگوی تازه قراردادهای نفتی ایران را با وزارت نفت امضا کرد و پروژه را با قیمت و زمان کمتر انجام داد، ضمن اینکه پیمانکاران داخلی زیادی در این زمینه فعال شدند.

وی افزود: طرح‌هایی را برای تولید حدود ۱۱ میلیون تن محصولات پتروشیمی طی پنج سال آینده اجرا خواهیم کرد که تاکنون ۴ میلیون تن از آن اجرا شده است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصریح کرد: ما در این زمینه محور هستیم و تنها سرمایه‌گذار نیستیم و همواره بیش از ۵۰ درصد سرمایه را از دیگر سرمایه‌گذاران جذب می‌کنیم، همچنین برنامه داریم طی پنج سال آینده تا ۲۰ میلیارد دلار در صنعت نفت سرمایه‌گذاری کنیم.

نوروزی با بیان اینکه اجرای طرح استحصال اتان در منطقه ویژه پارس انجام شده است و با این ظرفیت، سالانه یک میلیارد دلار صادرات اتان خواهیم داشت، اظهار کرد: در پتروپالایشگاه جاسک سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری را در حال اجرا داریم و همه منابع سرمایه‌گذاری را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم، همچنین بیش از ۵۱ درصد سهم سرمایه‌گذاری را در اختیار داریم.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با کمک شریکان خود بانی ایجاد ۴۰۰ هزار شغل در کشور بوده و ۱۳۰ هزار طرح کوچک، متوسط و خانگی را اجرا کرده‌ است که ارزش این طرح‌ها پارسال به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.

کد خبر: ۲۲۹٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha