سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان ایران و ترکیه تسهیل شود
رئیس اتاق ارومیه در نشست میز کشوری ترکیه:

سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان ایران و ترکیه تسهیل شود

کریمی، رئیس اتاق ارومیه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی ایران و ترکیه، می‌گوید: برای تحقق اهداف توسعه‌ای در روابط اقتصادی دوجانبه، باید اقداماتی نظیر تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور صورت گیرد.

به گزارش بازار، قاسم کریمی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با اشاره به ظرفیت‌های همکاری اقتصادی میان ایران و ترکیه، گفت: برای پیشبرد هدف‌گذاری‌های انجام شده در توسعه روابط اقتصادی ایران و ترکیه، باید راهکارهای لازم به‌منظور ایجاد سرمایه‌گذاری و خطوط تولید مشترک در بخش‌های مختلف اعم از صنایع سنگین، خدمات فنی و مهندسی، لجستیک و حمل‌ونقل، تدوین و اجرایی شود.

کریمی در نشست میز کشوری ترکیه، افزود: تسهیل خدمات برای صادرات فنی و مهندسی باید در اسرع وقت انجام گیرد تا بتوان از فرصت بازسازی مناطق زلزله‌زده ترکیه جهت صادرات این خدمات استفاده کرد.

او با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان دو کشور، اظهار کرد: فرایند سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه‌های فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی، صنایع سنگین، خدمات فنی و مهندسی و حمل‌ونقل باید تسهیل شود.

کریمی همچنین خواستار ایجاد نمایشگاه‌های دائمی خانه‌های فناوری ایران -ترکیه و ایجاد بانک مشترک تجار میان دو کشور در هر دو کشور شد.

رئیس اتاق ارومیه افزود: با توجه به عضویت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در گروه اقتصادی هشت کشور توسعه‌یافته اسلامی D۸ لازم است از ظرفیت‌های این اتحادیه به‌خصوص در مورد صدور گواهی مبدأ، برای رشد تجارت دو طرف استفاده شود.

او در پایان تصریح کرد: تبادل هیأت‌های تجاری و اقتصادی دو کشور با محوریت استان‌های مرزی، پیگیری موافقت‌نامه تجارت آزاد و تجارت ترجیحی، توسعه محورهای مواصلاتی و جاده‌های دسترسی به ترکیه ازجمله آزادراه تبریز- بازرگان، استفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی برای گسترش مبادلات تجاری، تسهیل تردد خودروهای ترانزیتی از پایانه‌های مرزی و شبانه‌روزی کردن این پایانه‌ها را ازجمله اقدامات ضروری است که باید برای توسعه روابط با ترکیه انجام گیرد.

کد خبر: ۲۲۹٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha